Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:43:43 GMT

جانسون: با اجرای قرنطینه از مرگ نیم میلیون نفر جلوگیری کردیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۲۹۰

 به گزارش فارس، نخست‌وزیر انگلیس یکشنبه شب به وقت تهران از تصمیمات جدید مرتبط با کرونا از جمله  تداوم محدودیتها تا ماه آینده میلادی و اتخاذ تدابیر جدید در این کشور برای از سرگیری فعالیت‌ها خبر داد.

به گزارش روزنامه «استاندارد» «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در سخنانی در این زمینه گفت: «محدودیتها در انگلیس دستکم تا یکم ماه ژوئن (دوشنبه 12 خرداد) ادامه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جانسون در ادامه با ذکر این که اینک زمان رفع محدودیتها نیست، افزود: «ما یک مسیر  و یک برنامه داریم و همه افراد در دولت در تلاش همه جانبه  برای نجات جان  مردم، احیای مشاغل و بازیابی آزادی‌های مورد نیاز  هستند.»

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه بر لزوم وجود قرنطینیه برای افرادی که قصد ورود به این کشو را دارند تاکید کرد. جانسون همچنین به بازگشایی تدریجی و مرحله به مرحله مغازه‌ها و مدارس ابتدایی از یکم ژوئن (12 خرداد) اشاره کرد.

بوریس جانسون همچنین به بدترین سناریوی ممکن در این زمینه و مرگ 500 هزار نفر در انگلیس اشاره کرد و مدعی شد با تمهیدات صورت گرفته از مرگ نیم میلیون تن جلوگیری شده است. وی همچنین گفت که پنج سطح هشدار کرونا در انگلیس تعیین شده که اینک این کشور در حالت چهارم و در حال حرکت به سطح سوم قرار دارد.

جانسون از شهروندان کشورش خواست تا در صورت امکان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نکنند. وی افزود که  جزئیات تدابیر جدید را فردا در پارلمان اعلام خواهد کرد.

به نوشته وبگاه مرجع «ورلدو میترز» انگلیس در جایگاه سوم جدول جهانی کرونا قرار دارد. تاکنون 219183 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و  31855 نفر نیز جان باخته‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین