Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@13:29:11 GMT

اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۳۲۸

اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می‌دهد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تداوم روابط مثبت با چین به عنوان یک قدرت جهانی و لزوم اتخاذ رویکردهای بهتر در اروپا و در مواجهه با بحرانهایی شبیه کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری اروپایی از تداوم همکاریها با چین خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحلادیه اروپا در گفت وگو با شبکه خبری «یورو نیوز» که در روزهای گذشته صورت گرفته، گفت: «ما روابط مثبتی با چین داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار من تلاش برای حفظ این روابط است.»

بیشتر بخوانید:

رایزنی تلفنی ظریف و بورل در مورد برجام و کرونا

 بورل در ادامه گفت: «من چین را به عنوان یک رقیب سیستماتیک نمی‌شناسم. در گزارش راهبردی سال گذشته اتحادیه اروپا در این زمینه آمده بود، نگاه یک جانبه به چین نکنید. این یک رابطه پیچیده است. قدرتها معمولا تحت فشار قرار می‌گیرند... ما هم همین کار را انجام می‌دهیم.»

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روابط با آمریکا و رئیس جمهور این کشور نیز گفت: «ما با دونالد ترامپ رابطه نداریم. ما با ایالات متحده آمریکا روابط داریم. این یک رابطه بین سازمانی است، نه یک رابطه شخصی.»

بورل در این مصاحبه  به لزوم رویکردهای هماهنگ‌تر در اتحادیه اروپا در مواجهه با فوریت‌های بهداشتی در آینده اشاره کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته نیز در یک مصاحبه گفت،  با توجه به تاثیرات جهانی بحران شیوع کرونا باید کشورها به اتخاذ تدابیر یکجانبه پایان دهند و به راه‌حل‌های مبتنی بر چند جانبه‌گرایی روی آورند و باید نهادهای بین‌المللی از قبیل سازمان ملل تقویت شوند نه اینکه تضعیف شوند.

بورل افزود که اگر ما واقعا در جهان آینده حکمرانی کنیم باید چندجانبه گرایی را بیشتر از قبل تقویت کنیم چرا که راه حلهای یکجانبه آسیب‌های بیشتری وارد می‌کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور زلزله تهران اخبار بورس ایالات متحده آمریکا سازمان ملل اروپا سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا جوزپ بورل ویروس کرونا سازمان ملل چین ترامپ آمریکا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان

تین نیوز

‍منابع مطلع اعلام کردند که ضرر و زیان اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان در سال گذشته به 500 میلیون یورو (535 میلیون دلار) رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل،  زیان ها را می توان تا حد زیادی به ترافیک تک واگن نسبت داد که سودی برای DB Cargo ایجاد نمی کند.

سهم بازار DB Cargo در سال های اخیر رو به کاهش بوده است و اپراتورهای خصوصی حمل و نقل ریلی در سال 2022 بیش از 59 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

علی رغم آنکه دولت آلمان از DB Cargo حمایت مالی می کند تا شکست مالی ناشی از زیان های بزرگ را کاهش دهد، با این حال، اتحادیه اروپا ممکن است کمک مالی دولت را به منزله انحراف در رقابت بازار در نظر بگیرد. اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد DB Cargo آغاز کرده است که در نهایت می تواند منجر به تجزیه این شرکت شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا از اظهار نظر درباره روندهای در حال انجام خودداری کرده است و دویچه بان نخواسته است در مورد ضرر و زیان واحد باربری یا اقدامات اتحادیه اروپا اظهار نظر کند. تنها وزارت حمل و نقل آلمان گفته است که تبادلات سازنده ای با کمیسیون اروپا در حال انجام است.

همچنین نماینده کارمندان DB Cargo گفته است که حدود 2000 شغل به دلیل طرح های ادغامی که شرکت می خواهد برای جلوگیری از تجزیه شدن اجرا کند، در معرض خطر هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سید جلال ساداتیان: شما نمی‌توانید با یک بخشی از جامعه بین‌المللی کاملا در تضاد دائم باشید و صرفا بخواهید با یک بخش کوچکی از این جامعه کار کنید/ روسیه و چین در همه امور پای شما نایستاده‌اند/ هرچه محدودیت‌ها را افزایش بدهید، زندگی و سفره مردم محدودتر می‌شود
  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان