Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین دوره مستر کلاس اینترنتی «هنر معاصر» با مدیریت احمد نادعلیان و حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ احمد نادعلیان درباره اولین دوره مستر کلاس اینترنتی «هنر معاصر» گفت: طی توافقنامه‌ای که با اداره کل هنرهای تجسمی و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر امضا شده است، قرار است در پنج استان کشور کارگاه‌های هنر محیطی با رویکرد هنرهای جدید برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی ما تصمیم گرفتیم به جای جشنواره حضوری، کارگاه مجازی هنر معاصر برگزار کنیم. برای این کارگاه هنرمندان منتخب به تبادل تصویر متن و فایل صوتی یا ویدئویی می‌پردازند. پس از آشنایی جمع با کارهای یکدیگر مرحله به مرحله چگونگی شکل گیری یک اثر فردی یا جمعی آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای برپایی اینچنین کارگاهی فراگیر بودن آن است. با روش پیشین، تنها اعضای حاضر در این پروژه توانایی ارتباط با آثار یکدیگر و تبادل نظر داشتند و در نهایت نتیجه به علاقمندان و جامعه هنری اعلام می‌شد ولی اکنون تمامی کاربران و علاقمندان می‌توانند از طریق فضاهای مجازی مرتبط شاهد فرآیند تولید آثار باشند. همانطور که مقرر کردیم تمامی شرکت کنندگان در این مستر کلاس که متعاقباً اسامی آنها اعلام خواهد شد از نحوه اجرای اثر هنری شأن فیلم ویدئویی منتشر خواهند کرد.

نادعلیان در پایان گفت: پیش از این شصت و یک دوره جشنواره هنرهای محیطی برگزار کرده‌ایم که دوره شصتم همزمان با بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در شهریور سال گذشته در ایلام و شصت و یکمین دوره نیز در آذرماه در شهر یزد همزمان با اولین همایش ملی شیوه‌های ارائه در هنرهای جدید برگزار شدند. این دوره نیز با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و با توجه به شرایط پیش آمده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توافقنامه مستر کلاس هنر معاصر هنر محیطی هنرهای تجسمی هنر معاصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان آماده برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آموزشگاهی تا بیستم اردیبهشت و در بخش هنرستان‌های هنر تا ۳۰ خرداد تمدید شده است.

علیرضا نوروزی زمان برگزاری این جشنواره را اول مهرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر "لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر" در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در آذربایجان غربی برگزار و داوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری جزو اهداف این المپیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار المپیاد آموزش هنر نیز «یک‌صدا ایران» در نظر گرفته شده است تا برای تمامی کسانی که مطالبه آموزش هنر را دارند، برنامه‌هایی را اجرا کنیم، آنان را به سمت کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هدایت کنیم و برگزیدگان المپیاد هنر نیز به جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان