Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:59:20 GMT

اهمیت آسیب شناسی فعالیت کارخانجات در زمان پاندمی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۶۸۰

اهمیت آسیب شناسی فعالیت کارخانجات در زمان پاندمی کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در جلسه قدردانی از رؤسای شبکه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: در بحران کرونا مجموعه کادر بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.

وی با اشاره به نقش خلاقانه، تأثیر گذار و بی بدلیل کادر بهداشتی در ارتقا سلامت جامعه، افزود: مجموعه بهداشتی دانشگاه در شیوع کرونا، ضمن به نمایش گذاشتن نقش اثر گذار بهداشت در جامعه، فرصت استثنایی برای بازآفرینی و باز مهندسی این حوزه خصوصاً در کلانشهر تهران را مهیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اهمیت بازنگری فعالیت‌های بهداشتی، ضرورت تقویت ساختارهای این حوزه را خواستار شد.

زالی گفت: اقدامات عمرانی، نقشه آمایشی، مؤلفه‌های جمعیتی و جغرافیایی حوزه بهداشت نیازمند بازنگری و تغییر ساختار است به شکلی که از سیستم سنتی به مدرن تبدیل شود.

وی، اهمیت تقویت نیروی انسانی در حوزه بهداشت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری الگوی نیروی انسانی در حوزه بهداشت باید به لحاظ کمی و کیفی، در راستای اهداف سلامت تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: سرفصل ارتقا سلامت جامعه تقویت ناوگان نیروی انسانی و تأمین منابع در حوزه بهداشت است.

زالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این جلسه ضرورت تقویت شبکه‌های بهداشتی کشور و اجرای پروتکل های سخت گیرانه در انجام مناسک و مراسم مذهبی را در دستور کار قرار دادند.

وی، جایگاه ممتاز حوزه بهداشت در کشور را مورد تاکید قرار داد و توضیح داد: اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت راه حل منطقی برای کاهش بار بیماری‌ها است، به شکلی که اگر چنانچه این طرح در شرایط بحرانی همانند کرونا به شکل کامل‌تری اجرا می‌شد چهره این ویروس متفاوت‌تر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیگیری جدی تر طرح‌های بهداشتی را خواستار شد.

زالی، اقدامات جهادی کادر بهداشتی در زمینه پیشگیری، غربالگری و درمان کرونا را شایسته تقدیر دانست و گفت: در سایه تلخ کرونا، جهش چشمگیر و فعالیت‌های حوزه بهداشتی به نقطه استثنایی خود رسید.

وی هم اندیشی معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران را برای بررسی نحوه تعامل بیشتر با شهرداری‌ها، استفاده از همکاری گروه‌های جهادی و بسیج و همچنین فعالیت‌های داوطلبین سلامت را با هدف ریشه کنی کرونا خواستار شد.

زالی، آسیب شناسی مشاغل، فعالیت‌های کارگاه‌ها و کارخانجات را در زمان پاندمی کرونا مورد تاکید قرار داد و به ۳۸ هزار بازدید میدانی بهداشتی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد.

کد خبر 4922274

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان غذا و دارو دندانپزشکی ایرج حریرچی تعرفه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حوزه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ این طرح‌ها شامل ساخت زیست پزشک روستا‌های جنت آباد و قلعه چم، خانه بهداشت روستاهای الویرآباد و   ملک قلعه است که با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.   دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: ساخت طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی نشان دهنده توجه جدی مسئولان بهداشت و درمان به سلامت مردم روستاهاست.   دکتر اصغری رئیس مرکز بهداشت استان نیز در این آیین گفت: یکی از خدمات مراکز روستایی کنترل فشار خون و دیابت بود که در راستای سلامت و خود مراقبتی روستائیان نقش موثری داشت.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود