Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی تکلو گفت: مسابقه «تفسیر کوتاه جزء ۷ قرآن» با هدف ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم و آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد، طرح تفسیر جزء هفتم قرآن کریم را در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استانها برگزار می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود:ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء هفتم قرآن کریم برای بهره مندی عموم، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات، ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآنی و ایجاد فضای بهر مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد از اهداف کلی اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه توجه به معانی و پیام آیات در هنگام تلاوت قرآن کریم و زمینه سازی تدبر و عمل به آیات الهی از اهداف رفتاری این طرح است، ادامه داد:این طرح سامل ۳۰ درس در خصوص تفسیر آیات جزء هفتم قرآن کریم می باشد( هر جزء سامل ۳۰ درس) که محتوای آموزشی آن در قالب بسته ای شامل کتاب درسی، سوالات و محتوای دیجیتالی در سایت www.bachehayemasjed.ir ارائه خواهد شد.

 

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه زمان و مدت اجرای این طرح یک ماه و در اردیبهشت سال جاری است، گفت:این مسابقه به دو صورت آنلاین روزانه و از طریق سایت و آنلاین پایانی در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود همچنین ۹۰ جایزه برای مسابقه آنلاین(هر روز ۳ برنده)، ۵ جایزه به بیشترین شرکت کننده و ۱۰ جایزه به نفرات برتر آزمون نهایی اهدا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تا کید بر اینکه زمان شرکت در مسابقه آنلاین تا ۳ خرداد و زمان برگزاری آزمون مرحله کشوری هم ۸ خرداد است، گفت:۳ کارشناس برتر که بیشترین مشارکت را داشته باشند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تفسیر کوتاه مسابقه قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی کانون های مساجد خراسان رضوی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی