Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:13:56 GMT

مبارزه با ملخ در ۲۸۰ هکتار از زمینهای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۸۲۳۷

مبارزه با ملخ در ۲۸۰ هکتار از زمینهای خراسان رضوی

فاطمه حلاج‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مبارزه با آفت ملخ بومی که هر سال مشاهده می‌شود انجام شده و تا کنون حضور ملخ صحرایی(غیر بومی) در استان خراسان  رضوی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: امسال مبارزه با آفت ملخ بومی تا کنون در شهرستانهای تایباد و فریمان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با ملخ صحرایی هم اکنون در استان خراسان جنوبی در حال انجام است و مرزهای مشترک ما با این استان مرتب رصد و پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلاج‌نیا تاکید کرد: هوشیاری کشاورزان و کارشناسان و رصد وضعیت در این زمینه بسیار مفید است و به محض ورود احتمالی این آفت به استان خراسان رضوی با آن مبارزه خواهد شد.

وی ادامه داد: هر سال ملخ‌های بومی در استان خراسان رضوی وجود داشته و مبارزه با آنها صورت می‌گیرد و به محض مشاهده کانون ملخ با مبارزه فوری و آنی، اجازه گسترش به آن داده نمی‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مشکلی در زمینه مبارزه با این آفت نداریم و سم مورد نیاز و دستگاه‌های سم‌پاش به حجم و تعداد مورد نیاز در استان تامین شده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد فریمان ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد فریمان ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی مشهد فریمان ملخ صحرایی استان خراسان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه به موقع و مناسب با آفات بیماری‌ها در مزارع گندم، جو، کلزا با توجه به اینکه سطح زیر کشت بالای این محصولات در استان جدی گرفته شود تا بتوان تولید کمی و کیفی این محصولات برسیم.

وی اظهار داشت:طرح‌های اساسی و پایلوت محصولات زراعی در استان رصد و پایش شود تا نظارت لازم بر زمان کود دهی انجام شود.

راه انجام بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب ۹۰ درصد کود مورد نیاز بهره برداران استان تامین و توزیع شده و در حال حاضر کود سرک مزارع جو و گندم آبی دیم نیز در حال توزیع می‌باشد.

وی بر اهیمت نظارت و کنترل بر سمپاشی‌ها در مزارع برای کنترل سن مادردر مزارع غلات تاکید کرد

در سال زراعی جاری حدود ۱۶۰ هزار هکتار گندم، سه هزار و۴۰۰ هکتار کلزا و ۳۰ هزار هکتار جو در اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • مبارزه با دسته های ملخ مراکشی در بستر تالاب پریشان
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار