Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث این بیمارستان هزینه شده، افزود: عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد که به علت بیماری کرونا نزدیک به ۲ ماه متوقف شده بود، از اول اردیبهشت دوباره آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای احداث کامل این بیمارستان ۶۰۰ میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در ردیف بودجه سال جاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت طبقه اول آن هزینه شده، اضافه کرد: هم‌اکنون مراحل ساخت طبقه دوم این بیمارستان در دست اجراست.

فرماندار مهاباد ضمن قدردانی از تلاش‌های نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مراحل ساخت بیمارستان، اظهار داشت: با وجود مشکلات شیوع بیماری کرونا، روند ساخت این بیمارستان طبق برنامه بوده و پیش‌بینی می‌شود در موعد مقرر آن که ۱۸ ماه است، تکمیل شود.

شجاعی بیان کرد: پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد در زمینی به مساحت هشت هکتار و زیربنای ۳.۵ هکتار در ۶ طبقه در بلوار خلبان شهید خالد حیدری احداث می‌شود و شامل‌ بخش‌های زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.

وی در خصوص احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی مهاباد نیز گفت: عملیات احداث این بیمارستان نیز به پیمانکار واگذار شده و محوطه‌سازی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد جزء هشت بیمارستان تامین اجتماعی کشور بوده که در حال ساخت است، افزود: این بیمارستان نیز با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع احداث می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد شهروندان مهابادی زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این بیمارستان نیمی از جمعیت این شهرستان می‌توانند به طور رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کنند.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

پروژه احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی شد؛ پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان دی سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کلنگ‌زنی شد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی احداث بیمارستان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه از پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان سوختگی تهران، بیمارستان نوین شریعتی، عملیات ساخت و گودبرداری پروژه بیمارستانی موقوفه دکتر افشین در منطقه ۲۲ تهران و پروژه در حال ساخت بیمارستان امام‌خمینی (ره) اسلامشهر بازدید کرد.

ساخت بیمارستان سوختگی در غرب تهران

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان سوختگی تهران که به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال ساخت است، گفت: به دلیل بروز سوانح و حوادث غیرمترقبه و نیاز به خدمات تخصصی سوختگی، این پروژه، در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت قرار گرفت.

عین اللهی افزود: این پروژه در سال ۹۱ آغاز شده و در شروع دولت مردمی به پیشرفت حدود ۶۲ درصدی رسیده بود و در حال حاضر با توجه به اولویت گذاری وزارت بهداشت به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: در این بیمارستان با پیشرفته‌ترین تجهیزات و روش‌های درمانی و جراحی، سوختگی‌های شدید قابل درمان است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های سوختگی باید دارای شرایط عاری از میکروب و تهویه هوای مناسب باشند، تصریح کرد: در این پروژه مجهز، استانداردهای لازم برای بیمارستان سوختگی در نظر گرفته شده و جدیدترین تکنیک‌های ترمیم زخم مانند سلول‌های بنیادی در این مرکز قابل انجام است.

عین اللهی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای ساخت و تکمیل این پروژه تخصیص داده شده است، گفت: قسمت‌های اصلی تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته و طبقات بالاتر رو به اتمام است؛ امیدواریم با بهره برداری از این پروژه و به کارگیری نیروی انسانی متخصص، بتوانیم گامی دیگر در مسیر خدمت به مردم برداریم.

بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان نوین شریعتی

در ادامه، وزیر بهداشت، از روند ساخت پروژه بیمارستان نوین شریعتی که به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران در غرب تهران در حال ساخت است، بازدید کرد؛ بیمارستان هزار تختخوابی نوین شریعتی، یک بیمارستان راهبردی برای استان‌های تهران و البرز به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مهمی در خدمات رسانی به ویژه در زمان بروز بحران ایفا کند.

بازدید از پروژه بیمارستانی موقوفه دکتر افشین

عین اللهی در ادامه بازدید از پروژه‌های سلامت محور، از عملیات ساخت و گودبرداری پروژه بیمارستانی موقوفه دکتر افشین در منطقه ۲۲ تهران، و بیمارستان در حال ساخت امام خمینی (ره) اسلامشهر که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد آماده شده است، نیز بازدید کرد.

کد خبر 6080323 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد