Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد مرزبان» دوشنبه ۲۲ اردیبهشت افزود: این واحدها برای کمیته امداد امام، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول یک هزار و ۹۹۱ نفر در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفرجمعیت و چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید (مهاجران –امیر کبیر) و در مرحله دوم ۱۴ هزار ۳۸۹ نفر ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: اسامی متقاضیان مرحله دوم پس از پالایش و مطابقت با شرایط ثبت‌نامی اعلام می‌شود و ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول در حال تکمیل پرونده و معرفی به بانک برای افتتاح حساب هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۳۲ هزار متر مربع زمین در راستای طرح اقدام ملی  و تامین مسکن محرومان برای ساخت ۵۳۹ واحد تحویل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شده است.

مرزبان افزود: ۵۲ هزار مترمربع زمین نیز برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر ساوه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) تحویل شده است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۸۷هزار متر مربع زمین در حال واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد است.

وی اظهار کرد: همچنین برای ساخت طرح های مشارکتی با بخش خصوصی مقدمات عقد قرارداد برای ساخت ۷۶۸ واحد در شهر ساوه و ۲۴۰ واحد در شهر اراک درحال انجام است.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته است.

متقاضیان این طرح و افراد تحت تکفل آنان باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از ابتدای سال  ۱۳۸۴ به بعد بوده  و از ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) فرم ‹‹ج›› آنان سبز باشد.

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در استان مرکزی مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی آغاز شد کد خبر 510376 برچسب‌ها طرح اقدام ملي استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملي استان مرکزی استان مرکزی واحد مسکونی تأمین مسکن برای ساخت اقدام ملی طرح اقدام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهرداد بذرپاشدر جلسه شانزدهم شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در ۱۴۰۳ گام‌های بلندتری را در بخش مسکن نسبت به ۱۴۰۲ برداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان حمایت و کمک‌ها برای تحویل تعداد بیشتر واحدهای مسکونی تقویت خواهد شد، گفت: عملیات افتتاح ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آغاز شد که این کار با تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در حوزه تأمین مالی از طریق شبکه بانکی و از طریق وزارت راه و شهرسازی، کمک‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه توافق شده است تا ماهانه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و اعضای اصلی برگزار و در هر جلسه یک مورد افتتاح انجام شود، بیان‌داشت: سال گذشته بخشی از واحدهای مسکونی نیروهای مسلح و مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه تحویل شد و هم‌اکنون مددجویان کمیته امداد امامی خمینی (ره) واحدهای مسکونی خود را دریافت می‌کنند و مسیر افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت.

رشد ۴۴ درصدی تأمین مسکن محرومان در سال گذشته

بذرپاش با اشاره به اینکه تأمین مسکن در بخش محرومان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۴ درصد رشد یافت، توضیح‌داد: امسال در حوزه مسکن محرومان تصمیمات خوبی گرفته شده است و تلاش می‌کنیم تا میزان افتتاح‌ها در این بخش افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به تأمین هزینه آماده‌سازی توسط مجموعه دولت، افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد و نرخ سود پنج درصد، ساخت مسکن روستایی سریع‌تر از مسکن شهری است. هم اکنون در بخش مسکن روستایی بیش از ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: نزدیک به ۵۰۰ هزار مسکن روستایی در حال ساخت است و بخشی نیز تحویل شده است.

بذرپاش توضیح داد: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را به طریقی کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تأمین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

وی گفت: در حوزه آماده سازی زمین مقرر شد تا وزارتخانه کمک بیشتری بکند. همچنین در حوزه تضمین بانکی نیز تصمیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد تا به شکل زنجیره‌ای تضمین بانکی انجام شود که این کار کمک خوبی برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خواهد بود.

سهم مسکن محرومان از ۲۰۰ همت قانون بودجه تعیین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تخصیص ۲۰۰ همت در تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزندآوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا در مدت یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از ۲۰۰ همتی که در قانون بودجه آمده است، تعیین کند تا هرچه سریع‌تر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

بذرپاش درباره تأمین زمین مسکن نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با تأمین زمین مسکن مهر، گفت: یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین تسهیلات در بخش مسکن تأمین زمین است که بخش عمده‌ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان و سازندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تأمین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تأمین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به ۷۰ هزار هکتار می‌رسد. همچنین در بخش روستایی زمین تأمین شده برای ۶۷۰ هزار قطعه حدود ۵۰ هزار هکتار است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

بذرپاش یادآور شد: در اجرای مسکن مهر که یکی از پروژه‌های خوب دولت‌های قبل بود نزدیک به هشت هزار هکتار زمین تأمین شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا امسال نیز در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن سال خوبی باشد و زمین‌های بیشتری تأمین و تعداد واحدهای بیشتری نیز احداث شود.

کد خبر 745002

دیگر خبرها

  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • افتتاح ۳ هزارمین واحد مسکن روستایی بوشهر+ تصویر
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد سرعت گرفت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در خوزستان در دستور کار قرار دارد
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در خوزستان
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین ساخته می‌شود
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس