Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:57:02 GMT

تولید انبوه کینوا در کشور در بمپور سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۹۶۶۱

تولید انبوه کینوا در کشور در بمپور سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور سیستان وبلوچستان گفت: کشت و برداشت محصول کینوا برای اولین بار به صورت انبوه در کشور در شهرستان بمپور انجام شد.

محمد هودیانی افزود: کاشت این محصول از دو سال گذشته به صورت آزمایشی و سطحی بسیار محدود در برخی از استان‌های کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: کشاورزان بمپوری، امسال 20 هکتار از اراضی خود را به کشت کینوا اختصاص داده اند و اکنون شاهد موفقیت این نوع کشت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از هر هکتار، 2 تن محصول برداشت شود افزود: کینوا، پروتیئن های فراوانی دارد و تقریبا 5 برابر مغذی‌تر از گندم و برنج و جایگزین مناسبی برای بسیاری از غلات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور ادامه داد: اکنون می‌توان برای تولید بیشتر این محصول سرمایه گذاری کرد.

وی تصریح کرد: خاستگاه این گیاه کشورهای آمریکای جنوبی است و انواع محصولات فرآوری آن که در فروشگاه های داخل کشور به فروش می رسد، وارداتی است.

هودیانی گفت: کینوا بسیار سهل الهضم بوده و می تواند جایگزین مناسبی به جای گندم و برنج برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: این محصول در بین ورزشکاران نیز بسیار پرطرفدار است.

وی تصریح کرد: کینوا، در آب و هوایی گرم و خشک پرورش می یابد و در مقابل کم آبی مقاوم است و این همان شرایط آب و هوایی اغلب نقاط سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي شهرستان بمپور کشت گیاه کینوا سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی شهرستان بمپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۲۰ محور در جنوب سیستان و بلوچستان

 شهرام مبارکی گفت: محورهای اصلی نیکشهر_ چابهار،دلگان _ذهکلوت،ایرانشهر _دلگان، کنارک_زرآباد و محور های فرعی فنوج _اسپکه،دلگان_جلگه،بمپور_جلگه،ایرانشهر _مهرستان، بریس_چابهار، نیکشهر_ بنت، جلگه _ چاه اسحاق،فنوج_کتیج_رمشک، چاهان_زرآباد، قصرقند_ نیکشهر، بمپور _دلگان، محور مرزی ریمدان و محورهای روستایی ایرانشهر _ خیرآباد، بمپور_بهشت آباد، بمپور_فیروز آباد و کشاری کستک در جنوب استان بر اثر بارندگی ها و طغیان رودخانه های محلی تا اطلاع ثانوی مسدود می باشند. 

وی با بیان اینکه ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهدار و با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای جنوب استان در آماده باش کامل هستند، ادامه داد: پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است. 

مبارکی تصریح کرد: هم اکنون به جز این ۲۰ محور، سایر راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد. 

وی خاطر نشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از مناطق سیل زده در جنوب سیستان وبلوچستان
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • ۲۱ محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستادرجنوب سیستان وبلوچستان،بر اثر بارش شدید باران
  • انسداد ۲۰ محور در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان