Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@15:46:59 GMT

کمبود ویتامین D. ویروس کرونا را مرگبارتر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۱۲۸

کمبود ویتامین D. ویروس کرونا را مرگبارتر می‌کند

 تحقیقاتی جامع در ۲۰ کشور اروپایی نشان داده است که فقدان ویتامین D. در بدن ارتباط زیادی با مرگ ناشی از ویروس کرونا دارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد در کشور‌هایی که سطح ویتامین D. مردم پایین است نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آنجا نیز بالاتر است.

البته این یافته‌ها هنوز مورد بررسی دانشمندان قرار نگرفته است و هنوز ثابت نشده که آیا پشت مرگ و میر ناشی از کرونا ویتامین D.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار دارد یا نه.

اما به هر حال دانشمندان مرتبط با بیمارستان ملکه الیزبات و همچنین محققان دانشگاه ایست آنجلیا مدعی هستند که مکمل‌های ویتامین D. می‌تواند بدن را در برابر ویروس کرونا و سارس مقاوم‌تر کند.

مطالعات مجزای دیگری نشان داده که ویتامین D. احتمالا باعث می‌شود فرد شانس بیشتری برای بهبودی پس از اینکه به کرونا مبتلا شد، داشته باشد.

تحقیقات ده هفته‌ای در دانشگاه گرانادا نیز ادامه دارد، همچنین یک مطالعه جدید توسط کالج ترینیتی دوبلین در بزرگسالانی که مکمل‌های ویتامین D. مصرف می‌کردند نشان داد افرادی که این نوع ویتامین را به اندازه کافی در بدن خود دارند بیش از سایرین نسبت به بیماری‌های عفونی و ریوی مقاوم هستند.

پیش از همه گیر شدن ویروس کرونا در سطح جهان یافته‌ها و تحقیقات نشان می‌داد که مثلا کدام کشور مردمانش بیشتر در بدن خود ویتامنین D. دارند و کدام کشور کمتر.

نمونه‌های این آزمایش بر روی هزاران نفر انجام شده و نتایج مختلفی را در رابطه با سطح ویتامین مردمان بسیاری از کشور‌ها نشان داده است.

بررسی سطح ویتامین D. مردمان یک کشور به وسیله معیار‌های مختلفی سنجیده شده همانند عرض جغرافیایی همان کشور.

آخرین مطالعه بانک اطلاعاتی موجود از میزان ویتامین D. را در برگرفته و مقادیر بسیار نگران کننده‌ای از ویتامین D. را در افراد مسن مشاهده کرده است؛ جمعیتی که بیشتر در معرض خطر مرگ بعد از انقباض کروناویروس قرار دارد.

این مطالعه نشان داده که جمعیت سالمند کشور‌های پیشرفته‌ای همچون ایتالیا و اسپانیا با فقدان ویتامین D. روبرو هستند و به همین دلیل است که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور‌ها بسیار زیاد است.

سوییس کشور دیگری است که در آن فقدان ویتامین D. در افراد سالمند یک مشکل بسیار بزرگ است.

ویتامین D. ویتامینی است که هم می‌تواند از منابع غذایی مختلف همانند قارچ وارد بدن شود و یا از طریق قرص و سایر مکمل ها.

تحقیقات دیگری در سراسر دنیا در حال انجام است تا ارتباط فقدان ویتامین D. و مرگ و میر ناشی از کرونا را بررسی کند.

با وجود اینکه شواهد زیادی در رابطه با ارتباط فقدان ویتامین D. و مرگ کرونایی ثبت شده، اما هنوز مشخص نیست که این نوع ویتامین چگونه باعث می‌شود تا بدن فرد مقابل این ویروس مرموز و خطرناک مقاوم‌تر شود. به هر حال تصور می‌شود که این نوع ویتامین باعث کاهش خطرات برای سیستم تنفسی بدن می‌شود. ویتامین D. ریسک بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا، بیماری سل و آسم در کودکان را پایین می‌آورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویتامین ویروس کرونا ویتامین d پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

شناسایی 1094 مبتلا به هپاتیت A در کشور/ حدود نیمی از مبتلایان زن هستند

تخمین وجود 200 هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود 200 هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

مشروبات الکلی عامل ایجاد هپاتیت و سیروز کبدی/ اثر سوء الکل بر تمام ارگان‌های بدن

شایع‌‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • علائم کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی