Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@02:53:18 GMT

احتمال بازگشایی اصناف پرخطرتهران

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۴۶۲

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در صورتی که شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد احتمالا اصناف پرخطر پایتخت از اول خرداد ماه سالجاری بازگشایی می شود. ناطقان: قاسم نوده فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت اصناف پرخطر پس از بررسی جوانب مختلف از سوی اعضای ستاد مبارزه با کرونا و به دستور دکتر علیرضا زالی از سرگرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاغلی نظیر فروشگاه‌های بزرگ، مجتمع‌های تجاری، بازارهای مرکزی سقف‌دار، روزبازارها، نمایشگاه ها و آموزشگاه‌های رانندگی جز مشاغل پرخطر محسوب می شود.

نوده فراهانی، رستوران ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود،  مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، باشگاه های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و ماساژها، تالارهای پذیرایی و مراسم را از دیگر مشاغل پرخطر برشمرد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کارکنان اصناف باید از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی استفاده و دستورالعمل مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع و ضدعفونی کردن سطوح را رعایت کنند. 

نوده فراهانی تصریح کرد: اگر پس از بازگشایی اصناف پرخطر، کارکنان آنها دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند، با متخلفان به شدت برخورد و محل کسب و کار آنها پلمب می شود.

وی ادامه داد: اصناف به شکل مستمر توسط بازرسان بهداشت، سازمان صمت و تعزیزات حکومتی استان تهران نظارت می شود.

نوده فراهانی گفت: ٤٥٠ هزار صنف در استان تهران و ٢٨٠ هزار واحد صنفی نیز در  شهر تهران فعال است.

براساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به شش هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است.
منبع: ایرنا برچسب ها: اصناف ، تهران ، بازگشایی ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اصناف تهران بازگشایی ناطقان نوده فراهانی اصناف پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پنج واحد صنفی شامل سه آرایشگاه زنانه و ۲ واحد عرضه پوشاک و شکلات در این شهر به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.   محسن صیادی افزود: این واحدها در گشت مشترک امروز مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شدند.   وی بیان کرد: پلمب این واحدها به دلایل تخلفات گرانفروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی انجام گرفت.   ۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است