Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:22:13 GMT

پایان غم انگیز مدافع ۳۲ ساله ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۷۵۰

پایان غم انگیز مدافع ۳۲ ساله ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، تسنیم نوشت: عصر روز گذشته، شناور لجستیک کُنارک متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نزدیک جاسک دچار سانحه شد.

از چند ساعت قبل، با انتشار اخبار غیررسمی از این سانحه، گزارش های مختلفی درخصوص این ماجرا، تعداد شهدا و ... در فضای مجازی منتشر شده است ولی نیروی دریایی ارتش دقایقی قبل در اولین خبر رسمی خود اعلام کرد: «بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»

این اولین خبر رسمی در این باره است که البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر و دقیق‌تر باید منتظر اخبار تکمیلی ماند و خبرگزاری تسنیم نیز اخبار رسمی اعلام شده از سوی ارتش را منتشر خواهد کرد.

در این گزارش صرفا به معرفی شناور سانحه دیده کُنارک خواهیم پرداخت.

شناور «کُنارک» با شماره بدنه 1403، یکی از چند شناور کلاس «هندیجان» در نیروی دریایی است که وظیفه اصلی لجستیک و پشتیبانی را برعهده دارند.

شناورهای این کلاس، ساخت کارخانه کشتی سازی damen هلند هستند که با شناسه MIG-S-4700-SC شناخته می‌شوند.

شناورهای کلاس هندیجان، (ازجمله شناور سانحه دیده کنارک) دارای 47 متر طول و 8.5 متر عرض بوده و آبخور آنها نیز 2.9 متر است.

این شناورها با قابلیت حمل و جابجایی 460 تن بار، می‌توانند نقش یک شناور تدارکاتی سبک و یا نیروبر به تعداد بیشتر از 100 نفر و در عین حال با سرعت بالا را ایفا کنند.

مین ریزی و حمل آب با ظرفیت 40 تن و پذیرش بار تا سقف 40 تن فقط بر روی عرشه نیز از دیگر توانایی های این ناو است.

اگرچه این شناورها همانطور که گفته شد، وظیفه اصلی پشتیبانی را برعهده دارند ولی برخی از آنها (ازجمله کنارک) در سال های اخیر به تسلیحات مختلف نظیر موشک های کروز نور نیز مجهز شدند و درکنار وظیفه اصلی خود، می توانند در نقش یک شناور گشتی نیز ظاهر شوند.

 از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناورها می‌توان به  یک قبضه توپ 20 میلیمتری اورلیکن نیز اشاره کرد.

البته بر روی برخی از این شناورهای کلاس هندیجان، بجای موشک کروز، لانچرهای پهپاد نصب شده که به آنها در ماموریت های شناسایی کمک شایانی‌ می‌کنند.

لازم به ذکر است که شناور کنارک در تاریخ 16 مهر 97 با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک الحاق شده بود.

این شناور در سال 1988 ساخته شده است.

کد خبر 4922572

منبع: مهر

کلیدواژه: شناور کنارک خبرگزاری تسنیم ایران موشک کروز نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران توییتر پیام توییتری ویروس کرونا برنامه اینستاگرام اینستاگرام نرخ سکه و ارز ماه مبارك رمضان زلزله تهران شبکه اجتماعی اینستاگرام شبکه اجتماعی های توئیتر زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران از رصد شبانه‌‌روزی تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کنند. - اخبار استانها -

سردار حیدر هنریان مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) اظهار داشت: سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی است و در طول حیات طیبه و پر برکت خود در همه صحنه‌ها در کنار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و تا پای جان دفاع کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران با بیان اینکه کارکنان این نیرو با آمادگی کامل در حال مأموریت است، گفت: سبزپوشان غیور سپاه پاسداران با توکل به خداوند متعال و ولایت ولی امر مسلمین جهان در راستای تحقق رسالت خویش با آمادگی کامل در حال اجرای مأموریت‌های محوله هستند.

وی اضافه کرد: منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی با عملیات آبی و خاکی، عملیات‌های مقابله به مثل، جنگ نفتکش‌ها و همچنین بعد از جنگ نقش بی‌بدیل و ممتاز در تاریخ دفاعی جمهوری اسلامی ایران و استان سراسر حماسه بوشهر ایفا کرده است.

سردار هنریان با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌فارس را رصد می‌کنند، افزود: هم اکنون منطقه دوم نیروی دریایی با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروی انسانی مومن، متخصص، شجاع و توکل به خداوند اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی بر حوزه مأموریتی خود و خلیج‌ فارس دارد و هر گونه تحرک و اقدامی از چشمان تیزبین پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخفی نمانده و به‌صورت کامل و شبانه‌روزی رصد می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • جلالی و فرصت شکستن رکورد 15 ساله!
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • رامین رضاییان دیدار با پرسپولیس را از دست داد
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند