Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر روز گذشته(بیست و یکم اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.

تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این شناور، بر آمادگی دفاعی و روحیه شهادت طلبی کارکنان غیور دریایی ارتش تأکید و عنوان کرده است، انتظار می ‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شناور کنارک ناو جماران ارتش نیروی دریایی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد

آئین رونمایی از سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد محمد رضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، فرماندهان و مسئولان ارتش در مدرسه دارالفنون محل تحصیل این شهید والامقام برگزار شد.

در حاشیه این مراسم امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی گفت: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی و با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان آموزش و پرورش و همچنین مسئولان مدرسه تاریخی دارالفنون که محل تحصیل، تربیت و شخصیت سازی این شهید بزرگوار است از سردیس، نرم افزار و کتاب زندگینامه این شهید و چند تن از شهدای ارتش در این مکان رونمایی و به دارالفنون اعطا شد.

امیر فولادی افزود: دارالفنون هسته اصلی تشکیل دانشکده افسری (دانشگاه افسری امام علی (ع) کنونی) است، زیرا دروس اولیه این مدرسه شامل دروس پیاده نظام، سواره نظام، توپخانه و ... بوده و شهید قرنی هم در این مدرسه و هم در دانشکده افسری تحصیل کرده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در خصوص برنامه‌های این سازمان جهت معرفی شهدای ارتش در کتب درسی دانش آموزان گفت: یکی از برنامه مهمی که ما به دنبال آن هستیم، معرفی شهدای ارتش و گوشه‌ای از زنگینامه این عزیزان در کتب درسی آموزش و پرورش و در برنامه شاد برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قهرمانان ملی است و امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه این مهم به سرانجام برسد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی در خصوص این مراسم گفت: این مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطر شهید سپهبد سید محمد ولی قرنی و اهمیت تربیت و آموزش و نقش آن در پرورش چنین شخصیت بزرگی در مدرسه دارالفنون محل تحصیل ایشان برگزار شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار از شهدای ارزشمند و بسیار والای انقلاب اسلامی با ظرفیت‌های بسیار جدی الگویی و تربیتی است و خوشحال هستیم که این مراسم به همت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این مکان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی راهنمای خوب زندگی کردن مردم به خصوص نسل جوان را در آشنایی با سیره و زندگینامه شهدا به خصوص شهید قرنی دانست و گفت: اگر ما به دنبال آینده درخشان و اقتدار کشور ایران هستیم باید شخصیت‌های برجسته‌ای که نقش در اعتلای این کشور داشتند را به خوبی بشناسیم و شهید قرنی یکی از این شخصیت‌ها است و سرنوشت شخصیت‌هایی مثل شهید قرنی راهنمای بسیار خوبی برای خوب زندگی کردن است، آشنا شدن با زندگی این افراد به ما کمک می‌کند که داستان زندگی خود را بسازیم.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص معرفی شهدای ارتش در کتاب‌های درسی دانش آموزان گفت: در کتاب‌های درسی بخش‌های مختلفی برای معرفی شهدا در نظر گرفته شده است و یکی از این شهدا، شهید قرنی است.

وی خاطر نشان کرد: برابر هماهنگی انجام شده با سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ما این توانایی را داریم تا بخشی از مستنداتی که در خصوص این شهید و شهدای دیگر ارتش وجود دارد را منتشر کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • پایان مقاومت ١١٠ روزه نوجوان مجروح حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان/محمدمهدی ١٢ ساله شهید شد
  • سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد
  • تصویری از نوجوان کرمانی که امروز به شهادت رسید
  • شهادت مجروح نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید