Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شیوع کرونا ورزش سراسر جهان را به تعطیلی کشانده است و یکی از رشته های پرتماشاگر و پر مخاطب ورزش یعنی تنیس هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

در حالیکه مربیان و داوران تنیس کشور نیز به تبع این تعطیلی هیچ درآمدی از ورزش ندارند و بسیاری از آنها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند فدراسیون تنیس در اطلاعیه ای به هیات های استانی اعلام کرده است که همه مربیان و داوران باید در این برهه زمانی هزینه تمدید کارت های خود را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه استانهای سراسر کشور در سه گروه قرار گرفته اند و هزینه تمدید کارتهای مربیگری از ۱۶۰ هزار تومان آغاز می شود و تا ۳۶۰ هزار تومان هم می رسد. در بخش داوری نیز همه داوران برای تمدید دو ساله کارت داوری خود باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بپردازند. مطالبه چند صد میلیونی که اگرچه حق فدراسیون تنیس است اما در این شرایط نابسامان اقتصادی و تعطیلی فعالیت های ورزشی ضرورتی به انجام آن نبود.

از طرفی تا چند روز دیگر انتخابات فدراسیون تنیس برگزار می شود و شاید رئیس منتخب تصمیم دیگری برای دریافت هزینه تمدید کارتهای مربیگری و داوری بگیرد. شاید اختصاص ۳۰ درصد دریافتی به هیات های استانی باعث شده تا آنها هم همراه با فدراسیون در این پروژه قدم بردارند و اعتراضی نداشته باشند.

سوال کلیدی این است که چرا و با چه توجیهی برای نخستین بار وجه دریافتی مربوط به دو سال متوالی است نه یک سال! دلیل اصرار سرپرست فعلی برای دریافت این هزینه از مربیان و داوران در این شرایط چیست و آیا مشکلات مالی فدراسیون در آستانه پایان دوران سرپرستی قرار است با به زحمت انداختن مربیان و داوران سراسر کشور در این شرایط دشوار حل شود؟

البته در این مورد گفته می شود تصمیم برای دو ساله کردن تمدید کارت ها از سوی کمیته آموزش اتخاذ شده است.

با شرایطی که ورزش با آن مواجه است و فدراسیون تنیس هم از این قاعده مستثنی نیست، به نظر می رسد بهتر بود سرپرست فدارسیون با درک شرایط ورزشکاران و مربیان زمان دریافت این هزینه را به تعویق می انداخت تا هم اوضاع مالی مربیان و ورزشکاران بهتر شود و هم وضعیت انتخابات فدراسیون مشخص شود و تصمیم گیری در این مورد به رئیس آینده واگذار شود.

در نامه ای که از سوی فدراسیون برای هیات ها ارسال شده به نوعی برای پرداخت این حق تمدید قرارداد اولتیماتوم هم داده شده که در شرایطی فعلی به نظر می رسد اقدامی سختگیرانه است.

کد خبر 4922536

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون تنیس تنیس وزارت ورزش و جوانان احمد نامنی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس ویروس کرونا فدراسیون کشتی والیبال فدراسیون والیبال کشتی آزاد فدراسیون فوتبال فوتسال احمد سعادتمند تیم ملی والیبال ایران هزینه تمدید کارت مربیان و داوران فدراسیون تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت در بخشی به مسائل جالبی که باعث کنار رفتن او از لیست داوران داشته اشاره کرده و مدعی شد قادر به ادامه حضور بوده اما آیین نامه و شرایط انتخاباتی پیش رو این اتفاق را شکل داده است.

تا آخر فصل فرصت داشتم
هر شروع یه پایانی دارد. در سال ۷۷ که در کلاس مرحوم استاد حمید خوش‌خوان که شروع کردیم 124 نفر در آن حضور داشتیم که در نهایت به تعداد کمی رسیدیم. دوست داشتم به بالاترین سطح برسم که خوشبختانه این اتفاق با حضور در در مسابقات و تورنمنت‌های خوبی برای من شکل گرفت. روزی که آمدیم برای ما فرش قرمز پهن نکردند و طبیعی است که روزی هم که می‌رویم توقعی نداشته باشیم. بازی پرسپولیس – ملوان آخرین داوری بنده بود. خیلی‌ها درباره آن حرف زدند اما خودم در نهایت تصمیم گرفتم این آخرین قضاوتم باشد.

قانون 45 ساله‌ها توصیه است اما هوشمند به آن توجه شد
نه فقط من، خیلی از دوستان دیگر هم بودن که امسال و در اول فصل این اتفاق برای آنها افتاد و با شرایط سنی از کار کنار گذاشته شدند. حالا تا آخر لیگ این فصل هم می‌توانستم ادامه بدهم اما بخاطر یک سری شرایط ترجیح دادم پیش از پایان فصل خداحافظی کنم. با این حال به نظرم این رویه از اساس مشکل دارد. اینکه شرایط حضور جوانان فراهم شود خوب است و خودمان هم استقبال می‎کنیم و خودم هم دو دهه قبل وقتی خواستم ورود کنم جوان بودم. اما چه خوب است که سلسله مراتب رعایت شود. قدم به قدم جلو برویم و به دنبال جایگزین باشیم. این قانون 45 ساله قبلا در فوتبال روز دنیا هم بود اما در ادامه به این نتیجه رسیدند که اشتباه است. در لیگ انگلیس با آن تاکتیک و فشردگی بازی‌ها داوران بالای 50 ساله کار می‌کنند. ولی اینجا هنوز متاسفانه حالا به هر دلیلی که من فکر نمی‌کنم البته فنی باشد، تصمیم دیگری گرفته می‌شود. متاسفانه از دوره‌ای که آیین‌نامه ای که فیفا خواست یکسان کند و مشکلات را کاهش دهد، در آن یک سری توصیه‌ها داشت. این ۴۵ ساله‌ها توصیه است، دپارتمان و کمیته توصیه است، بودن رئیس کمیته داوران در عضویت هیات رییسه توصیه است و هیچ اجباری در آن نیست. همه اینها هدف برای توسعه فوتبال بودو  توسعه داوری است اما ما گزینشی انتخاب می‌کنیم و دیگر هوشمند حین گزینه‌های توصیه به آنها توجه می‌کنیم!

آیین‌نامه داوری پر از اشکال است اما الان وقت انتخابات است!
پیرو تمامی توصیه‌ها نیستیم؛ مثلا دپارتمان و کمیته که از روزی که در فوتبال ایران باب شد نگاه کنید چقدر مشکل و اختلاف نظر شکل داده است.  اینکه به سود داوری نبوده، یک جاهایی هم به ضرر داوران هم بوده است. این اصلا به درد فرهنگ ما نمی‌خورد و باید جلوی آن بگیریم. قانون 45‌ساله‌ها را هم فکر کنم با توجه به شناختی که از دوستان دارم، تعداد داوران سه برابر شده و الان می‌خواهند کم کنند و الان هم انتخابات و مجمع داریم و پس بهترین و دم دست ترین کار را می‌کنند که همین 45 ساله‌هاست. آیین نامه کمیته داوران ما بسیار بسیار قدیمی است و کلی در آن اشکال است اما تغییری در آن نمی‌دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند
  • سوت سرنوشت
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول