Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با بیان اینکه حفظ سلامت و جان مردم در اولویت برنامه‌های این کمیسیون است، گفت: در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این حوزه ضروری است.

نواب قائدی دوشنبه 22 اردیبهشت در جریان یکصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل  و ترافیک شورای شیراز به تلاش این کمیسیون و شهرداری در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز نقش موثری در کنترل این بیماری در کلانشهر شیراز داشته است، اما همچنان باید تمهدیدات و برنامه‌های مختلف برای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و رانندگان مد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: مقرر شد شرایط لازم برای فعالیت اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو بر اساس مفاد پروتکل‌های بهداشتی به کمیسیون تلفیق شورا ارائه شود تا در آن کمیسیون در خصوص نحوه فعالیت مجدد سیستم حمل و نقل عمومی تصمیم گیری شود.

 قائدی ادامه داد: اجرای پروتکل‌های مد نظر برای ناوگان حمل و نقل عمومی شامل( اتوبوس، مینی بوس و تاکسی)، ماهانه حدود 27 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در پی خواهد داشت.

او با اعلام اینکه طبق پروتکلهای بهداشتی، تهیه شناسنامه سلامت برای رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در دستور کار شهرداری قرار میگیرد، افزود: شناسنامه سلامت برای همه رانندگان و همچنین کسانی که برای اولین بار متقاضی دریافت پروانه فعالیت هستند، صادر میشود.

عضو شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه باید پیشبینی لازم برای پرداخت کرایه با کارت شهروندی انجام شود، گفت: اگر سعی شود بطور کلی پرداخت نقدی حذف و تمام پرداختها با کارت شهروندی انجام شود، این خود میتواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی شهروندان و رانندگان داشته باشد.

قائدی در خصوص فعالیت کارگاههای عمرانی شهرداری نیز گفت: مقرر شد در تمام کارگاههای عمرانی شهرداری، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا اجرا و در این خصوص، معاونت فنی و عمرانی شهرداری نظارت لازم را داشته باشد و نسبت به چگونگی اجرای آن ، به کمیسیون ارائه گزارش کند.

به گزارش ایسنا، از ابتدای اسفند ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری شیراز، با هدف ممانعت از شیوع بیشتر کروناویروس به حالت تعطیل درآمد. این در حالیست که اخباری مبنی بر فعالیت دوباره این ناوگان از 27 اردیبهشت، منتشر شده است.

نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال افزایش شیوع بیماری کرونا با فعال شدن ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) در شیراز وجود دارد. شیراز و فارس تاکنون در زمینه مهار بیماری و خصوصا موارد مرگ براثر کووید19، موفقیت‌های خوبی را در کشور کسب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیسیون عمران شورای شهر شیراز شهرداری شیراز وزارت بهداشت کرونا کارت شهروندی ناوگان حمل و نقل عمومی پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد

به گزارش قدس خراسان، حسن موحدیان روز دوشنبه در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با نهایی شدن قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس، ماهیانه حدود ۱۵ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به زودی برای مشهد محقق می‌شود.

وی ادامه داد: شورای ششم شهر مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا ماموریت ویژه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان