Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سعید موتمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره افزایش قیمت پراید توضیح داد: قیمت پراید فقط روی کاغذ به ۸۰ و ۹۰میلیون رسید و در این رقم‌ها اصلا خرید و فروش نشده است.

 او با انتقاد از حضور دلالان در بازار اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ها بازار نمایشگاه‌داران به شدت کساد شده و از طرفی وجود دلالان ما را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، چراکه این افراد به دلیل منافع شخصی قصد دارند قیمت خودرو را هرچه بیشتر افزایش دهند که این کار کسب‌و‌کار ما را بیشتر دچار رکود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتمنی درباره علت افزایش قیمت پراید گفت: صحبت‌هایی که اخیرا درباره افزایش قیمت خودرو در کارخانه شده باعث صعودی شدن قیمت‌ها در بازار شد و این جهش یکباره قیمت ارتباطی به میزان تولید و عرضه ندارد، البته اگر خودروسازان میزان عرضه را افزایش دهند، قیمت‌ خودرو تعدیل و امکان سوء‌استفاده کمتر خواهد شد.

صعود مجدد قیمت خودرو بعد از یک روز سقوط

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ضمن تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل بیشتر مسئولان در بازار خودرو، درباره قیمت‌های دو روز گذشته خودرو بیان کرد: دو روز پیش قیمت خودرو به شدت کاهش یافت به طوریکه پراید۱۱۱ به ۷۳میلیون تومان رسید اما امروز مجددا قیمت‌ها در بازار صعودی شده است؛ امروز قیمت پراید۱۱۱ به ۸۵میلیون و مدل ۱۳۱ آن با به ۷۹میلیون تومان رسیده است.

او ادامه داد: همچنین قیمت پژو ۴۰۵ که طی چند روز گذشته تا ۱۵۰میلیون تومان نیز رسیده بود، روز گذشته به ۱۲۳میلیون و در بازار امروز امروز به ۱۱۷میلیون تومان کاهش یافته است؛ همچنین قیمت تیبا روز گذشته به ۸۹ میلیون و امروز به ۹۶میلیون تومان رسیده است؛ قیمت پژو پارس هم در بازار امروز  به ۱۵۰میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷میلیون تومان گران‌تر شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو قیمت خودرو پراید قیمت پراید بازار خودرو نهاد های نظارتی افزایش قیمت قیمت خودرو قیمت پراید روز گذشته قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳