Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ارتباط دو روستای تاریخی کندوان و صور بناب با ایجاد رینگ دور سهند در راستای برنامه‌های ویژه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب،  احمد حمزه زاده امروز با حضور در شهرستان بناب در دیدار با حجت‌الاسلام رضا بنابی نماینده منتخب مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به اینکه در این دیدار تقویت و حمایت از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان موردبررسی قرار گرفت، اظهار داشت:‌ پیرو این دیدار برند سازی "کباب بناب" در حوزه گردشگری غذا، توسعه و حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های گردشگری منطقه "قره‌قشون، سد دوش، صوفی چای و هتل چهار ستاره بناب" و همچنین تکمیل مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به بازدید از روند مرمت مسجد قرمز و همچنین حمام تاریخی حاج فتح‌اله بناب و تسریع در روند تکمیل مرمت این دو بنای تاریخی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین به آغاز اقدامات لازم جهت ایجاد پایگاه ملی روستای "صور" اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تاریخی این روستا علاوه بر ایجاد پایگاه ملی، احداث رینگ دور سهند به عنوان مسیر گردشگری جدید که دو روستای کندوان و صور را  به هم متصل خواهد کرد، مورد بررسی قرار گرفت.

حمزه‌زاده تأکید کرد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی در شهرستان بناب و روستای صور، هرگونه ساخت‌وساز در این مناطق توسط شهرداری‌ها منوط به استعلام از معاونت میراث فرهنگی استان خواهد بود.

انتهای پیام/60004

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی روستا آذربایجان شرقی مدیر کل میراث فرهنگی کندوان بناب تبریز نماینده مردم بناب در مجلس صور قره قشون صوفی چای شهرداری کباب بناب میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی آئین نکوداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در گیلان اظهار کرد: آئین نکوداشت بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی و با حضور فعالین فرهنگی و گردشگری در محل کاروانسرای عباسی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با تاکید بر احیای اماکن تاریخی در استان بیان کرد: احیا و بکارگیری از ظرفیت‌های تاریخی گیلان در اولویت قرار دارد.

جهانی با بیان اینکه حفظ و صیانت از بناها و محوطه‌های تاریخی وظیفه همگانی است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی بناهای تاریخی توسط مالکان خصوصی صورت پذیرفته است.

به گفته وی، در گیلان بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که یک هزار و ۲۶۱ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مالکان بناهای تاریخی استان خواست تا برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند و گفت: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بناهای تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

وی با تاکید بر حمایت ار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری افزود: حمایت از بخش خصوص در راستی توسعه گردشگری مورد توجه میراث قرار دارد.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: این استان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است که توانسته این خطه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

به گفته جهانی- ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی گیلان در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

کد خبر 6083859

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
  • آمار آتش سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته