Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع ویروس کرونا و آغاز رزمایش کمک مومنانه گروه های جهادی بسیج و سپاه دوشادوش مدافعان سلامت وارد عمل شدند، در این میان چرخ هایی که روزگاری برای لباس رزمندگان می چرخیدند امروز توسط بانوان بسیجی برای حفظ سلامتی مردم می چرخد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با شیوع ویروس کرونا در کشور پویشی از جنس اخلاص و مهربانی در پایتخت وحدت کشور؛ سیستان وبلوچستان برای کمک به مبتلایان به این بیماری شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پویشی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نمونه ای از مشارکت های خوب مردم برای اطعام نیازمندان یاد کردند و پس از سخنرانی ایشان در نیمه شعبان فرزندان ولایی ایران اسلامی با قدرت و توان بیشتر ندای امام خویش را لبیک گفتند و با آغاز رزمایش "کمک مومنانه" به کمک اقشار آسیب دیده از این بیماری آمدند تا هم مرهمی بر دل رنجور بیماران و هم کمکی به آسیب دیدگانی کرده باشند که در این اوضاع کسب و کارشان تعطیل و متضرر شدند.

این رزمایش باعث شد تا افراد نیازمند شناسایی و در ماه میهمانی خدا از سفره کرامت به دور نباشند، حتی برخی از محلات برای شادی دل نیازمندان آن منطقه قربانی دادند و در حاشیه شهرها جلوه هایی از نودوستی شکل گرفت به گونه ای که علاوه بر مدافعان سلامت؛ گروه های جهادی نیز اقدام به غربالگری و توزیع غذا و بسته های بهداشتی و معیشتی بین کودکان کار و کارتن خواب ها و .. کردند. این اقدامات جدای از همکاری سپاه و بسیج و سایر ادارات و سازمان ها در پیشگیری از ویروس منحوس کرونا بود که ملت ایران همچون همیشه نشان دادند در سخت ترین مراحل دست در دست هم داده و با همدلی و یکرنگی مشکلات را پشت سر می گذارند.

در این میان هزینه آذین بندی مساجد هم در مناسبت های خاص صرف بسته های مهربانی شد و چرخ هایی که روزگاری برای لباس رزمندگان می چرخیدند حالا برای حفظ سلامتی مردم می چرخند حتی مادران و دختران برای کمک به جامعه در خانه ها اقدام به دوخت و دوز ماسک و گان کرده و یا غذای برای نیازمندان طبخ می کنند.
 


  انگار جهادی دیگر در راه است تلاش شبانه روزی بسیجیان دوشادوش مدافعان سلامت و سایر سازمان ها برای گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، تولید و توزیع ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی، توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی و ... همچنان ادامه دارد. در این میان نوجوانان شیعه و سنی با تهیه آبمیوه طبیعی بین مبتلایان، نفسی به ریه های نفس افتاده هم دادند که باید گفت نوع دوستی، همیاری و همدردی با مبتلایان کرونایی درس امروز دانش آموزان آینده در مدارس بود درسی که سال ها در کتاب های درسی خواندند و امروز امتحانش را به خوبی پس دادند.

حالا همزمان با میلاد کریم اهل بیت و نیمه ماه مبارک رمضان، مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه همزمان با 22 استان کشور در سیستان وبلوچستان نیز برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه بناست تا 322 هزار و 500 بسته معیشتی در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا که شناسایی شده‌اند و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، با حفظ عزت و کرامت میان نیازمندان استان توزیع شود.

رزم بانوان بسیجی در رزمایش کمک مومنانه

آذرکیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت:همزمان با میلاد کریم اهل (ع) مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه با هدف کمک به اقشار کم درآمد و آسیب ‏دیده در بیماری کرونا برگزار شد.

وی بیان کرد: امروز با توجه به شرایط موجود به خاطر شیوع ویروس کرونا و ابتلا افراد به این بیماری اهمیت کار جهادی و ‏انقلابی بیشتر مشخص و نمایان شده و گروه های جهادی برای مبارزه و مقابله با تهدیدات و خطرات این ویروس با ‏تمام توان به میدان آمدند.‏
 
  این مقام مسئول ادامه داد: رزمایش کمک مومنانه بسیج پس از توصیه رهبر انقلاب مبنی بر کمک به اقشاری که این روزها با چالش اقتصادی ‏مواجه اند، طراحی شد، در این اقدام خواهران بسیجی در کنار برادران از آغازین لحظات شیوع ویروس منحوس ‏کرونا همگام با مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا حضور یافته و با همت پای کار آماده‌ تا در راه حفظ ‏سلامتی مردم همچون دوران دفاع مقدس گام های موثری بردارند‎

وی گفت: ‏ این قشر از بسیج همچون سال های دوران دفاع مقدس از آغازین لحظات وارد مبارزه با ویروس منحوس کرونا شده ‏و با همت بلندشان این روزها چه در کارهای تولیدی و چه در منزل نسبت به تولید ماسک و لباس پرستاران اقدام می ‏کنند‎.

کیخا بیان کرد: راه اندازی ۲۱ کارگاه تولیدی و تولید روزانه در هر کارگاه 2هزار ماسک یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده در این رزمایش می باشد، همچنین توزیع مواد ضدعفونی کننده و بسته های بهداشتی، توزیع غذای گرم به میزان چهار هزار نفر از دیگر اقدامات در راستای مبارزه با این ویروس در رزمایش کمک مومنانه است.
مسئول بسیج جامعه زنان با تاکید بر این مطلب که ۴۲۰ امدادگر داوطلب و بسیجی برای حضور در بیمارستان ها آمادگی لازم را دارند، افزود: برای کمک به خانواده‌های نیازمند به آنهایی که همسرشان با توجه به شروع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و نمی‌توانند سر کار بروند حدود هفت هزار بسته معیشتی تهیه شده که توزیع خواهد شد.
 
  از توزیع340 بسته معیشتی تا طبخ آش نذری

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان هم در ادامه به خبرنگار ما گفت: در راستای رزمایش کمک مومنانه 340 بسته معیشتی، 200 بسته بهداشتی  و بالغ بر هزار قوطی محلول ضدعفونی در بین اقشار مختلف سطح استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: طبخ آش نذری به همت بسیج جامعه پزشکی و پرسنل تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید باهنر شهرستان هامون و توزیع بین نیازمندان شهرعلی اکبر یکی از برنامه های اجرا شده در این مرحله از رزمایش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان وبلوچستان مدافعان سلامت ویروس کرونا بسیج جامعه شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بسته‌های معیشتی به مددجویان الوار گرمسیری اندیمشک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سمیه گلشاهی به خبرنگار ما گفت: به مناسبت عید سعید فطر، ۱۳۰ بسته معیشتی میان خانوار‌های زیر پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها در نقاط شهری، روستایی و عشایری بخش الوار گرمسیری توزیع شد.

وی افزود: هر بسته شامل؛ برنج، روغن، سویا، ماکارونی، قند، چای، شکر، مرغ، لوبیا، عدس و نخود بود.

گلشاهی ادامه داد: ارزش هر بسته ۲۰ میلیون ریال و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای این کار تخصیص که سوی خیرین تامین و پرداخت شده است.

مدیر بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها شعبه الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک می‌گوید: همچنین برای دختران ایتام نیز ۵۰ دست لباس، کفش و کیف به ارزش یک میلیارد ریال تهیه و به ایتام ساکن شهر‌های حسینیه، بیدروبه و روستا‌های حومه اهدا شد.     

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • اهدای بسته‌های معیشتی به مددجویان الوار گرمسیری اندیمشک
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول