Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:33:32 GMT

برخورد با صید ترال غیرمجاز توسط لنج‌های سنتی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۲۶۳۳

برخورد با صید ترال غیرمجاز توسط لنج‌های سنتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پرویز محبی در رابطه با صید ترال در خلیج فارس و دریای عمان اظهار کرد: در حال حاضر مشکل ما صید غیرمجاز لنج‌های سنتی است که مجوز صید ترال ندارند و در برخی استان‌ها به دلیل اینکه یگان حفاظت از بنادر ما حضور فعالی در صیدگاه‌های دور دست از ساحل ندارند، این لنج‌ها مبادرت به صید ترال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی تصریح کرد: این شناورهای لنجی مجوز کار با تور گوشتی را دارند اما در دریا تور گوشتی را کنار گذاشته و با تور ترال صید می‌کنند.

وی افزود: دو عدد از این شناورها هفته گذشته توسط دریابانی توقیف شد که با رایزنی‌هایی که انجام شد، دادگاه جریمه سنگینی برای آن‌ها تعیین کرد و امیدواریم تداوم این برخوردها باعث شود بتوانیم با این تخلفات مقابله کنیم.

محبی خاطرنشان کرد: کشتی ترال تنها برای فانوس ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما نظارت کامل را بر روی این کشتی‌ها داریم و اجازه نمی‌دهیم تخلفی در این بخش صورت گیرد.

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای رسیدگی به تخلفات صیادی اذعان کرد: علاوه بر برخورد دستگاه قضا و محیط‌زیست ما هم در کمیسیون تخلفات صیادی به شدت با این صیادان برخورد خواهیم کرد و محدودیتی برای صید این افراد قائل می‌شویم.

کد خبر 4922700

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان شیلات ایران وزارت جهاد کشاورزی صید ترال ویروس کرونا قیمت نفت سهام عدالت وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت دلار تولید نفت بورس آزادسازی سهام عدالت بازار سرمایه ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات قیمت یورو صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر

مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است. 

او می‌گوید: در پی ماموریت‌های شبانه، نیرو‌های های یگان حفاظت محیط زیست در تعقیب و گریز در منطقه قلعه خان در رودخانه شطیط با متوقف کردن یک فروند قایق موتوری که در حین عملیات صید با برق بودند، ۲ نفر متخلف همراه با ۲۰ قطعه ماهی شیربت، کپور دستگیر و ادوات مربوطه ۱ عدد موتور برق، خازن و الکترو شوکور ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و ذخایر آبزیان جزو اولویت‌های اصلی بوده و همکاران محیط بان شبانه روز در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • دارندگان غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • برخورد با ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • دستگاه قضائی مازندران با متخلفان صدور غیرمجاز تغییر کاربری برخورد جدی کنند
  • برخورد قانونی با ۷۴۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان ️
  • اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگان در نبستن کمربند ایمنی
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌غیرمجاز در لرستان