Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@05:40:29 GMT

حافظ دارایی‌های ارزشمند خود باشیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۲۷۶۶

حافظ دارایی‌های ارزشمند خود باشیم

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور: برای همین بر اساس‌بند ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود و همه گروه‌های جامعه در مقابل آن مسئولند.

پس لازم است همه با هم در حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنیم و در این میان، شرط ضروری برای تدارک هر تغییری، بهبود وضع محیط‌زیست جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه متأسفانه اغلب مردم منتظر برنامه‌های مسئولان هستند، بدون اینکه خود به فکر ساختن یک محیط‌زیست زیبا مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته باشند، درحالی‌که توسعه محیط‌زیست به همراهی و همدلی همه ساکنان نیاز دارد.

در پهنه غربی پایتخت هم فضاهای سبز وگونه‌های گیاهی زیادی مانند پارک‌های جنگلی «چیتگر» و «کوهسار»، بوستان‌های «جوانمردان» و «آبشار» و... وجود دارد که نیاز به توجه دارند، چون این میراث سبز باید برای آیندگان هم باقی بماند و در این میان، تنها مسئولان شهری عهده‌دار نگهداری این فضاها نیستند. از طرفی، همیشه لازم نیست که مشارکت در چارچوب سازمان‌ها و تشکل‌ها صورت بگیرد.

البته سازمان‌های و تشکل‌های مردمی آن را نهادینه می‌کنند. نمونه این تشکل‌ها وگاه گروه‌های مردمی در برخی محدوده‌های غربی پایتخت، کم نیست و خوشبختانه در برخی محله‌ها شاهد فعالیت‌های قابل توجهی هستیم که نمونه آن در محله «اکباتان» و شهرک «دانشگاه» است. چون اهالی توانسته‌اند در کنار هم برای افزایش زیبایی در محله و نگهداری از فضای سبز خود راهکارهای ساده‌ایی ارائه دهند. گرچه شهرداری هم با برنامه‌های آموزشی و خدماتی با این شهروندان همراه است. اما نباید فراموش کرد که اگر مردم بخواهند، می‌توانند محیط‌زیست را سالم نگه دارند و از آلوده کردن و تخریب آن جلوگیری کنند. این تنها راهی است که مردم در انتخاب آن آزادند وگرنه هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند محیط‌زیست را پاکیزه نگه دارد.  

کد خبر 509936 برچسب‌ها منطقه ۲۱ محله همشهری محله قانون اساسی شهر محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۱ محله همشهری محله قانون اساسی شهر محیط زیست ایران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری هفته زمین پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احد جلیلیان امروز _ یکشنبه دوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ الی ۸ اردیبهشت‌ماه) و شعار این هفته «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، اظهار کرد: شعار جهانی این هفته «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» است.

وی هدف از برگزاری هفته زمین پاک و هوای پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست دانست و افزود: شعار محیط زیست بر اساس محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه است و محیط زیست سالم با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر اندازه دانش‌افزایی و آگاهی در خصوص محیط زیست داشته باشیم به همان میزان محیط زیست برای ما و نسل آینده سالم می‌ماند.

جلیلیان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه و کارگروه مدیریت پسماند؛ فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به خصوص جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ پاکسازی بوستان‌ها و پارک‌ها با مشارکت بیش از ۳۷ انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان، نشست تخصصی به صورت وبیناری با رئیس سازمان محیط زیست و برگزاری نشستی با مدیران ۵۵ خانه محیط زیست استان از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون همیار محیط زیست هستند، اضافه کرد: همیاران در راستای حفظ محیط زیست با ما همکاری می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم استانی‌ها با توجه به بارش‌های خوب و طبیعت زیبای بهاری و حیات وحش استان مردم برای حفظ محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 746658

دیگر خبرها

  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم