Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@07:30:55 GMT

امتحانات دوره ابتدایی برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۲۹۹۱

امتحانات دوره ابتدایی برگزار نمی‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سالار قاسمی در خصوص تدابیر ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت، اظهار کرد: بر این اساس همه مدارس استان البرز ازجمله ابتدایی و متوسطه (به‌جز مدارس استثنایی و شبانه‌روزی) از تاریخ اعلام‌شده به مدت یک ماه دایر می‌شود.

وی تأکید کرد: بازگشایی مدارس تنها به‌منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزانی است که نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: همکاران ما از تاریخ اعلام‌شده در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و دانش آموزان نیز به‌صورت اختیاری می‌توانند به مدرسه مراجعه کرده و خدمات آموزشی لازم را از معلمان دریافت کنند.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خرید اقلام ضدعفونی‌کننده برای مدارس انجام‌شده است، افزود: بخشی از اقلام موردنظر پیش‌ازاین در اختیار مدارس قرار داده شد و باقی این مواد ضدعفونی‌کننده نیز تا قبل از بازگشایی مدارس به واحدهای آموزشی ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری گفت: آموزش‌وپرورش با تمامی امکانات و خدمات آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد و نگران این موضوع نباشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز با تأکید بر اینکه ارائه خدمات آموزشی غیرحضوری در بستر فضای آموزشی توسط معلمان به‌یقین نقش مهمی در پیشبرد برنامه تحصیلی دانش آموزان داشته است و بابت این موضوع قدردان زحمات معلمان البرزی هستیم، گفت: اکنون با فرصتی که برای رفع اشکالات به‌صورت حضوری پیش‌آمده است، می‌توانیم خدمات آموزشی را به‌صورت کامل‌تری به دانش آموزان ارائه دهیم.

قاسمی در خصوص نحوه برگزاری امتحانان مقاطع مختلف تحصیلی نیز توضیح داد و گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم که از قبل اعلام‌شده امتحانات آن‌ها به‌صورت حضوری از هفدهم خردادماه آغاز می‌شود، زمان حضور آن‌ها در کلاس‌های رفع اشکال نیز از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد خواهد بود.

وی تأکید کرد: امتحانات دانش آموزان ابتدایی برگزار نمی‌شود و نمرات آن‌ها بر اساس ارزیابی توصیفی توسط معلمان تعیین می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره اول متوسطه و همچنین پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه نیز گفت: در این خصوص تاکنون دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم اما به‌زودی در ارتباط با برگزاری امتحانات دانش آموزان این مقاطع تحصیلی نیز تصمیم‌گیری می‌شود و نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کد خبر 510483 برچسب‌ها استان البرز وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران بازگشایی مدارس آموزش وپرورش خدمات آموزشی دانش آموزان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار