Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت گفت: درباره اجرای طرح ترافیک در تهران همچنان تصمیم‌گیری قطعی نشده واین موضوع حتماً موضوع باید در ستاد مقابله با کرونای استان، کمیته امنیت اجتماعی و شورای عالی ترافیک درباره آن بحث شود.

علیرضا رئیسی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد این‌که با اجرای مجدد طرح ترافیک از سوی مدیریت شهری در پایتخت ازدحام در حمل و نقل عمومی افزایش یافته و احتمال افزایش شیوع کرونا در چنین وضعیتی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از معضلات ما در سطح کلانشهر تهران بحث زیرساخت ضعیف حمل و نقل عمومی است که محدود به بحث کرونا هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در بحث کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح ترافیک مردم را به‌ استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می‌کنیم اما انجام این کار در این وضعیت شانس ابتلا را بالا خواهد برد و این پارادوکسی است که باید مدیریت شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که در ارتباط با اجرای طرح ترافیک همچنان تصمیم‌گیری قطعی نشده است، افزود: حتماً این موضوع باید در ستاد مقابله با کرونای استان، کمیته امنیت اجتماعی و شورای عالی ترافیک بحث شود و در صورت تصمیم‌گیری ابلاغ خواهد شد.

رئیسی افزود: در حال حاضر ما به مرور در حال مواجهه با آلودگی هوا هم هستیم و می‌بایست در این میان هر دو بحث را مدنظر قرار دهیم.

وی در خصوص اجبار استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی نیز گفت: اجباری شدن استفاده از ماسک و دستکش و رعایت حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی فیزیکی در حمل و نقل عمومی همواره مورد تأکید بوده و علاوه بر ابلاغ پروتکل‌های مربوطه سختگیری‌های لازم در این خصوص در حال اجرا است.

معاون وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: وضعیت ما در برابر ویروس کرونا مانند بازی شطرنج است و به‌دنبال آن هستیم هم بتوانیم معیشت، رفاه و سلامت روان مردم را داشته باشیم و از طرف دیگر از سلامت جسمی آنها را هم محافظت کنیم.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: معاون بهداشت وزارت بهداشت علیرضا رئیسی طرح ترافیک در تهران اجرای طرح ترافیک حمل و نقل عمومی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۹ فروردین ماه
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • چاپ سه‌کتاب روانشناسی رسانه اجتماعی، هنر و شطرنج توسط دو ناشر
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ فروردین ماه
  • آغاز به کار ستاد جهش تولید محصولات سلامت محور در وزارت بهداشت