Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت بیمه تکمیلی رانندگان ناوگان حمل و نقل سنگین، گفت:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای حمایت از رانندگان این ناوگان اقدام به بیمه تکمیلی خانواده های خود و خانواده های آنها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او  ادامه داد: رانندگان جدید که وارد می شوند با توجه به آن که تمامی مدارک آنها را سازمان راهداری در هنگام ثبت نام دریافت و به صورت الکترونیک ثبت کرده است،  نیاز به مدرک خاصی نیست و تنها افراد با ارائه شماره‌ ملی می‌توانند در زمینه ثبت نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.

مدیر کل دفتر حمل کالای سازمان راهداری افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و طبق توافق‌های صورت گرفته میان نمایندگان صنوف کارگری و کارفرمائی، بخش حمل و نقل و شرکت بیمه گر، مقررشد سایت ثبت نام از تاریخ ۲۰ / ۲/ ۹۹ لغایت ۳۰ / ۲/ ۹۹  جهت ثبت نام رانندگان بازمانده و جدیدالورود (به همراه همسر و فرزندان آن‌ها) بازگشایی شود. بازگشایی سایت ثبت نام بیمه تکمیلی کامیون داران هر ۲ ماه یکبار دغاغله با بیان این که هر دوماه یکبار به مدت یک هفته سایت باز و امکان ثبت نام افراد جدید با هماهنگی فراهم می‌شود، افزود:  مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان شامل اصل و کپی کارت هوشمند رانندگان  یا رسید آن، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی رانندگان و همسرو فرزندان آن‌ها و شماره حساب شبا متعلق به راننده جهت درج در سامانه مربوط است.     مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا اظهار کرد: با توجه به گزارش دریافتی از سایت ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکنون تعداد ۳۹۸ هزار نفر از رانندگان به همراه افراد تحت تکفلشان جمعاً به تعداد ۹۰۹ هزار و ۸۵۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان قرار گرفته اند.  

دغاغله اضافه  کرد:  بر اساس اعلام شرکت بیمه گر در حال حاضر بیش از  ۴هزار و ۳۸۶ مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور، خدمات درمانی به رانندگان ارائه می‌دهند که مشخصات آن‌ها به آگاهی صنوف رانندگان و کامیونداران کشور و ادارات کل استانی جهت اطلاع رسانی به رانندگان رسیده است.

دغاغله افزود: این خدمات شامل آنژیوگرافی، سونوگرافی عمل‌های جراحی و ... است.  رانندگان  جهت اطلاع از مشخصات مراکز طرف قرارداد می‌توانند راساً به سایت شرکت بیمه گر به نشانی www.atyehsazan.ir  مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه رانندگان شماره حساب و شبای سرپرست خانوار یاید وارد سامانه کنند افزود: سامانه ثبت نام برای بیمه هر دوماه یکبار به مدت ۱۰ روز باز می‌شود و رانندگان جدید ورود می‌توانند با ثبت نام از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

دغاغله با اشاره به اینکه رانندگانی که در این صنف فعالیت می‌کنند باید حتما کارت هوشمند داشته باشند، افزود: کسانی که  به عنوان راننده محسوب می‌شوند حتما در سامانه از ابتدا ثبت نام کرده و دارای کارت هوشمند خواهند بود. ۹۱۲ هزار  نفر برای دریافت بیمه تکمیلی ثبت نام کردند او با بیان اینکه تاکنون ۹۱۲ هزار و۳۰۷ نفر ثبت نام بیمه تکمیلی کرده اند، افزود: ۳۹۷ هزار و۳۶۹ نفر همراه و ۱۴۴ هزار نفر به عنوان فرزند در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا اظهار کرد: حدود ۷۳ میلیارد تومان تاکنون بابت بیمه تکمیلی پرداخت شده و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه درمان به بیماران سرطانی و خاص پرداخت شده است.

او تاکید کرد: افراد می‌توانند با دریافت نامه به مراکز درمانی جهت دریافت خدمات مراجعه کنند و آدرس تمامی مراکز خدمات درمانی به رانندگان در سایت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای وجود دارد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در راستای حمایت از رانندگانی که اقدام به حمل کالای اساسی از ۶ بندرمهم و تجاری کشور می‌کنند مشوق‌های را در نظر گرفته است،  افزود: بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی و ستاد مدیریت حمل کالا کامیون‌ها در جهت حمل کالا از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

او تاکید کرد: از ابتدای اسفند ماه ۱۶ میلیون تن انواع کالای اساسی توسط رانندگان و شکل ویژه در جاده‌های کشور جابه جا شده است. در فروردین ماه ۲ میلیون تن کالا از مبادی بنادر کشور حمل شده است.

او اظهار کرد: رانندگان می‌توانند با ارائه بارنامه ۳۰ درصد سوخت تشویقی تخصیص سهمیه لاستیک بر اساس پیمایش را دریافت کنند.   دغاغله درباره ارائه تسهیلات به رانندگان هم گفت: هیچ برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات به رانندگان کامیون نداریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی سازمان راهداری و حمل بیمه تکمیلی رانندگان ثبت نام بیمه تکمیلی مدیر کل دفتر حمل کل دفتر حمل نقل جاده ای حمل و نقل حمل کالا نقل کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟