Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح اُسوه از آغاز پذیرش قاریان و حافظان نخبه قرآنی در دور جدید این طرح خبرداد و گفت: بت‌نام تا پایان خرداد ادامه دارد و قاریان و حافظان زیر ۱۲ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اُسوه در این طرح شرکت کنند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، نشست خبری آغاز سیزدهمین دوره آموزشی - تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن‌کریم موسوم به طرح «اُسوه» صبح امروز به‌صورت مجازی با حضور مدیر اجرایی طرح اسوه و اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن‌کریم و مدیر اجرایی طرح اُسوه، با اشاره به پیشینه فعالیت این طرح گفت: طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز نوجوان قرآن‌کریم «اُسوه» با دغدغه تربیت قاریان متخلّق به اخلاق قرآنی، باسواد و ممتاز در فن تلاوت، به همّت «شورای عالی قرآن»، پس از بررسی‌های کارشناسی از سال 1393 به اجرا درآمد.

وی افزود: آنچه در آغاز اجرای این طرح مد نظر قرار داشت این بود که ابعاد فنی تلاوت قرآن نسبت به مسائل اخلاقی که از موارد ضروری برای نخبگان قرآنی محسوب می‌شود، مورد توجه قرار گیرد و طرح اسوه این فضا را مهیا کرد تا سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن‌کریم  به حوزه نوجوانان و جوانان اختصاص یابد. برخی از قاریان شرکت‌کننده در این طرح مؤفق به حفظ کل یا برخی اجزای قرآن شده‌اند و برخی از این قاریان در محضر رهبر معظم انقلاب به تلاوت قرآن پرداخته‌اند.

میرزاجانی مخاطبان این طرح را قاریان و حافظان نوجوانی دانست که با حضور در این طرح به سن جوانی می‌رسند و اکنون 60 نفر به‌عنوان عضو رسمی و 30 نفر نیز عضو افتخاری فعالیت دارند. ورود به عرصه‌های اجتماعی یکی از اهداف برگزاری این طرح است و به‌عنوان نمونه می‌توان به حضور قاریان و حافظان قرآن در مناطق سیل‌زده استان گلستان به ویژه در آق‌قلا و گمیشان اشاره کرد که به صورت جهادی صورت گرفت.

وی درباره میزان مؤفقیت شرکت‌کنندگان در طرح اُسوه برای کسب رتبه‌های ملی و بین المللی گفت: کسب رتبه های مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن در این طرح هدف‌گذاری نشده اما چون برنامه‌های جامع برای اعضای طرح اجرا می‌شود، طبیعی است که به کسب مقامات نائل شوند. 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن از آغاز ثبت‌نام دوره سیزدهم این طرح خبرداد و گفت: ثبت‌نام تا پایان خرداد ادامه دارد و قاریان و حافظان زیر 12 سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اُسوه ضمن مطالعه شرایط و ضوابط طرح، اثر خود را ارسال کنند. آثار دریافت شده توسط اساتید ارزیابی می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از طی مراحلی به عضویت آزمایشی درآیند و در صورت احراز توانمندی و کسب توانایی‌های لازم به عضویت ثابت و رسمی پذیرفته می‌شوند. 

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی قرآن طرح اسوه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی قرآن طرح اسوه شورای عالی قرآن طرح اسوه شورای عالی قرآن قاریان و حافظان قرآن کریم طرح ا سوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان