Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، مشاور وزیر کشور طی نامه‌ای در واکنش به اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه "وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان" این پرسش را مطرح کرد که آیا دستور برای ایجاد امنیت و برخورد با عناصری که کاملا مشخص و هدفمندانه اقدام به تهدید و تعرض به انبار غلات و آذوقه و تخریب اموال عمومی و دولتی و به ویژه مراکز اقتصادی و امنیتی و انتظامی و حتی مردم عادی داشتند را قصور در انجام وظیفه می دانید؟

مطهری: به شورای نگهبان چه ربطی دارد نماینده چه می‌گوید | مجلس بعدی مطیع شما نخواهد بود | وزیر کشور مقصر حوادث آبان‌ بود

متن نامه سرگشاده روح الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور به علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مربوط به آبان ماه ۱۳۹۸ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی مطهری
سلام علیکم

جنابعالی در یکی از اظهارات خود مدعی شدید "وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان" می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سبقه جنابعالی در امور علمی و همچنین جایگاه حقوقیتان در مجلس شورای اسلامی قاعدتا هرگونه ادعایی باید از بینه قوی و رسمی برخوردار باشد. قطعا به عنوان فردی که بیشتر عمر این دوره از مجلس را در کسوت نائب رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتید از تمامی قوانین و ضوابط کشوری اطلاع کامل و به گزارشات متعدد نیز دسترسی داشته اید.

بارها به طور رسمی و مستند اعلام شده است که حوادث آبان ماه در سه برش زمانی و از سه جهت قابل ارزیابی است و برای ارزیابی منصفانه و دقیق هرکدام از جهات فوق باید متغیرهای آن را به طور مستقل مورد بررسی قرار داد.

تصمیم برای افزایش قیمت بنزین در سه مقطع زمانی پیش از اعمال تصمیم، لحظه اعلام رسمی افزایش قیمت و نهایتا تدابیر اندیشیده شده پس از افزایش قیمت تا قبل از آغاز اغتشاشات براندازانه قابل تقسیم است و همین موضوع از سه منظر تصمیم برای افزایش قیمت، نحوه اجرای تصمیم نظام و سرانجام اقدامات ملی برای برخورد با اغتشاشات نیز از وجوه دیگر قابل ارزیابی به شمار می رود که ارزیابی همزمان  این شش وجه می تواند یک تحلیل واقع گرایانه و روشن و شفاف را ارائه دهد.

با وجود چنین مولفه ها و عواملی آیا وزیر کشور جز در محدوده اختیارات و مسئولیت های محوله امکان تصمیم گیری و اقدام دارد؟ آیا جایگاه وزیر کشور در تصمیم به افزایش قیمت بنزین و نحوه برخورد ملی و حاکمیتی با بحران آشوب های پراکنده در چندین استان کشور مطلقه است؟ و نهایتا آیا دستور برای ایجاد امنیت و برخورد با عناصری که کاملا مشخص و هدفمندانه اقدام به تهدید و تعرض به انبار غلات و آذوقه و تخریب اموال عمومی و دولتی و به ویژه مراکز اقتصادی و امنیتی و انتظامی و حتی مردم عادی داشتند را قصور در انجام وظیفه می دانید؟

علی ایحال امیدوارم منطبق بر واقعیات و قوانین و اختیارات و شرح وظایف مسئولین نگاهی عمیق به این مقوله داشته باشید.
با احترام و آرزوی موفقیت
روح الله جمعه ای
مشاور وزیر کشور

کد خبر 510484 برچسب‌ها وزارت کشور بنزین - وقایع آبان 98 علی مطهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت کشور علی مطهری مشاور وزیر کشور افزایش قیمت حوادث آبان علی مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از الجزیره، واکنش‌های هیستریک و خشمگین سران رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی سخنانی که روزنامه معاریو آن را منتشر کرد، گفت: معلوم شد که تعلل و انتظار اشتباه بزرگی بود و هم‌اکنون باید به رفح حمله کنیم.

بن گویر ضمن استقبال از تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن گفت: اسرائیل قبلا چندین جنگ را بدون حمایت آمریکا انجام داده است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل هم گفت: روابط ما با آمریکا بسیار خوب و نزدیک است و همکاری نظامی ما از ابتدای جنگ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: ما وارد رفح می شویم و نیروهای حماس را متلاشی می کنیم و تسلیم فشارهای بین المللی نمی شویم.

به دنبال عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عجز نتانیاهو در تحقق اهداف خود در این جنگ، اختلافات میان مقامات صهیونیست گسترش یافته و استعفای ناگهانی دیروز «گدعون ساعر» از کابینه اضطراری موجی از واکنش‌ها علیه بنیامین نتانیاهو به دنبال داشته است.

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر کشور درباره جرایم رانندگی: خیلی قدیمی است
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم