Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@22:56:24 GMT

مقبره شیخ احمد فلاورجان ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۷۲۵

مقبره شیخ احمد فلاورجان ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فلاورجان از ابلاغ ثبت گورستان و مقبره شیخ احمد در روستای "سهرو فیروزان" از توابع این شهرستان در فهرست ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، حافظ کریمیان امروز _۲۲ اردیبهشت ماه_ اظهار کرد: گورستان شیخ احمد یکی از کهن‌ترین گورستان‌های منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود که در روستای تاریخی "سهرو فیروزان" از توابع بخش پیربکران این شهرستان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فلاورجان گفت: در این گورستان مقبره "شیخ احمد" یکی از بزرگان و عرفای منطقه متعلق به سده هفتم هجری قمری (دوران ایلخانیان) واقع شده است.

کریمیان تاکید کرد: بقعه شیخ احمد با پلانی شبیه بقعه پیربکران با ابعاد تقریبی ۲ در ۱۳ مترمربع و با ارتفاع ۹۰/۷ متر با مصالح، سنگ، آجر و خشت در سده هفتم هجری قمری بنا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌هایی که در گذر زمان به این بقعه وارد شده و منجر به فرو ریختن بخش‌هایی از بنا شده بود، مصمم شدیم تا با ثبت ملی این اثر تاریخی و تمامی مجموعه گورستان، از نابودی این مجموعه تاریخی جلوگیری کنیم.

پرونده ثبت ملی این مجموعه ارزشمند تاریخی در طی سال گذشته با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و همچنین دهیاری روستای "سهرو فیروزان" تهیه و در فروردین ماه سال جاری پس از ثبت ملی، به شماره ۳۲۶۷۶ به استان اصفهان ابلاغ شد.

کد خبر 423251

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فلاورجان ثبت ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی شیخ احمد ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان