Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردیس مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آخرین روند بررسی اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش را برای مسکن فرهنگیان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دوشنبه ۱۵ شهریورماه بخشی از تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان با حضور معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمه اردیبهشت امسال عملا کار احداث ۱۴۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان آغاز شد و قرار است طبق تفاهم نامه منعقده بین دو وزارتخانه ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال برای این قشر احداث شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر در خصوص تامین اراضی توسط آن وزارتخانه برای اختصاص به مسکن فرهنگیان، اعلام کرد که ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان جهت بررسی اراضی و تخصیص به تولید مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

در همین رابطه پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته است: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، احصا، شناسایی و معرفی اراضی تحت مالکیت وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، گفت: وزارت آموزش و پرورش ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۵۶ مترمربع عرصه در مناطق شهری و ۲۸۹ هزار و ۹۸۹ مترمربع عرصه در مناطق روستایی با کاربری غیرمسکونی در استان‌های همدان، مازندران، لرستان، گیلان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، قم، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، زنجان، خراسان‌رضوی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌غربی معرفی کرده است تا توسط وزارت راه و شهرسازی تغییر کاربری یابد.

اراضی آموزش و پرورش خارج از نوبت بررسی می شود

وی افزود: در همین رابطه نیز به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد تا برای اراضی معرفی شده در استان‌ها تشکیل پرونده انجام شود و اراضی موردنظر خارج از نوبت تغییر کاربری یافته و یا توسط وزارت راه و شهرسازی به محدوده ها الحاق شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در عین حال خاطرنشان کرد: در استان هایی که وزارت آموزش و پرورش تامین زمین نکرده است، یعنی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، تهران، کرمان، مرکزی، هرمزگان و یزد، برنامه ریزی برای تامین زمین با اولویت تامین زمین متقاضیان کلانشهرها در شهرهای جدید و دیگر شهرها در داخل محدوده شهری ادامه دارد.

وی یادآور شد: فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی مهر قابل واگذاری و سایر پروژه های در دست اقدام برای استفاده فرهنگیان نیز اعلام شد که بیشتر آن پروژه ها مورد استقبال قرار نگرفت.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش برای آیین افتتاح ۱۴۵۶۴ واحد مسکونی در پنج استان فارس، زنجان، همدان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد، یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۵ مترمربع دارای کاربری مسکونی معرفی کرد که از بین اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش تنها اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اراضی مسکونی را برای تولید مسکن ملی تایید کرد. مقرر شده تا ۷۲۱ واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت احداث شود که کلنگ احداث آنها هفته گذشته به زمین زده شد.

اصلانی ادامه داد: حدود ۹۸ درصد اراضی مسکونی معرفی شده توسط آموزش و پرورش، دو قطعه زمین معرفی شده در شهرهای فیروزآباد استان فارس به مساحت ۱۴۵ هکتار است که طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی فارس در حریم واقع شده و فاقد کاربری و طرح تفکیکی لازم است. در عین حال، کاربری ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی بوده و چنانچه مجوزات لازم نیز برای این اراضی اخذ شود به شکل مسکن روستایی قابل بهره برداری است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن وزارت راه مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی وزارت آموزش و پرورش مسکن فرهنگیان توسط وزارت معرفی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۱۶۰۲ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) در استان واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسعود بیات منش بیان کرد: امروز شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و همه اعضای این شورا برگزار و به صورت ویدئوکنفرانس 33 هزار و 863 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام (ره) در سراسر کشور افتتاح و واگذار شد.

وی افزود: این آیین با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران استانی برگزار شد و سهم خوزستان نیز 1602 واحد در 38 شهر و شهرستان بود که این تعداد واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن، بسیج مستضعفین، بنیاد مستضعفین، اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام استان ساخته و تحویل متقاضیان شد.

بیات‌منش ادامه داد: در این آیین به صورت نمادین یک واحد مسکونی به یکی از مددجویان ساکن در روستای قلعه چنعان شهرستان کارون تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در این آیین معاون عمرانی استاندار، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خوزستان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تامین مسکن مردم بویژه مددجویان کمیته امداد به کار خواهد گرفت تا بتواند بخش عمده‌ای از مشکل مسکن مردم را مرتفع کند.

وی افزود: افتتاح این تعداد واحد در استان که با همدلی، همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان به سرانجام رسیده‌اند نشان از عزم جدی مسئولان برای تامین مسکن مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • ۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • اجتماع خودجوش فرهنگیان در حمایت از اقدام انقلابی سپاه
  • تقدیر حمایت فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از عملیات وعده صادق