Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان فرماندار شهرستان مهدیشهر در حاشیه بازدید از پروژه های آبخیزداری اجرا شده از اعتبارات  صندوق توسعه ملی ۹۷ و۹۸ در حوزه آسوران -جاشلوبار شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقشی مهم در  کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک  در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در مناطق بالادست حوضه های آبخیز مهدیشهر توسط اداره منابع طبیعی در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر با تأکید بر اینکه امسال مزین است به سال جهش تولید  و یکی از راه‌های تحقق «جهش تولید» در همه بخش ها از جمله بخش کشاورزی و منابع طبیعی حفظ منابع پایه حیات آب، خاک، هوا و پوشش گیاهی با استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی است، ابراز کرد: : عملیات آبخیزداری باهدف جلوگیری از خسارت سیل، استفاده بهینه از سیلاب، ذخیره و تقویت منابع آب زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک، جلوگیری از ورود رسوبات به مخزن بندها و استخرهای ذخیره آب و اراضی کشاورزی اجرایی می‌شود.
میقانی ضمن بازدید از بندهای سنگ و ملات و دیدار با  بهره برداران ، اثربخشی عملیات آبخیزداری در جلوگیری از خسارت سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی بسیار عالی توصیف نمود و از زحمات همکاران اداره منابع طبیعی تقدیر و قدردانی نمود و تاکید نمود با توجه به این اقدامات در ارتفاعات و به دو از دید مردم بوده بایستی اطلاع رسانی گردد تا مردم هم در جریان این فعالیت ها قرار بگیرند.
فرماندار مهدیشهر در پایان اضافه نمود شهرستان مهدیشهر با وسعتی بالغ بر ۱۹۵ هزار هکتار ، کاملا  کوهستانی و با بارندگی خوب و بیشتر از ۹۰ درصد اراضی در تهدید سیل بوده و نیاز هست اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری بر اساس مطالعات ادامه داشته باشد ضمن اینکه سازه های آبخیزداری سفره های زیر زمینی شهرستان های پاین دست را تغذیه می کند.

48

کد خبر 1387085

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر