Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:18:47 GMT

محصولات ایران خودرو و سایپا چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۸۶۰

محصولات ایران خودرو و سایپا چقدر گران شد؟

سرانجام بعد از چانه های بسیار میان وزارت صنعت، سازمان حمایت ، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار در نهایت امروز توافقات بر سر تعیین قیمت خودرو انجام شد.

به گزارش مشرق، سرانجام بعد از چانه های بسیار میان وزارت صنعت، سازمان حمایت ، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار در نهایت امروز توافقات بر سر تعیین قیمت خودرو انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام عباس قبادی دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز روش های فروش خودرو و تعیین خودرو مورد جمع بندی قرار گرفت.

وی‌ با اشاره به اینکه امروز با دستور وزیر صنعت به ستاد تنظیم بازار برای قیمت گذاری خودرو و نحوه ثبت نام مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه سیاست های کلی و مباحث نظارتی بازار خودرو و وضعیت ثبت نام و میزان تولید تصویب شد.

بیشتر بخوانید: فروش خودرو با ۳ روش متفاوت دستورالعمل فروش خودرو نهایی شد

دبیر کارگروه تنظیم بازار افزود: بر این اساس ضوابط قیمت گذاری توسط شورای رقابت اعلام و مورد تایید ستاد تنظیم‌ بازار قرار گرفت.

شیوا در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه ما درصددیم خودرو به دست مصرف کننده واقعی قرار گیرد، تصریح کرد: محصولات ایران خودرو متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت پیدا می کنند.

وی یا بیان اینکه ضوابط قیمت گذاری در شورای رقابت انجام و به وزیر صنعت به عنوان‌ رییس ستاد تنظیم‌ ارسال شد گفت: در جلسه 20 اردیبهشت شورای رقابت هر خودروساز سبد تورمی قیمت های خود را به شورا اعلام‌کرد تا بر اساس آن قیمت گذاری انجام شود.

شیوا ادامه داد: سبد تورمی که خودروسازان اعلام کردند بر اساس تورم اسفند 98بوده و قرار است سبد بخشی تورمی خودروسازان مجددا برای سه ماه آینده یعنی خرداد ماه اعلام شود.

رئیس شورای رقابت خاطر نشان کرد: دلیل افزایش کمتر قیمت های ایران خودرو نسبت به سایپا این است که در بهمن 97، ایران خودرو در محصولات خود افزایش قیمت84 درصدی اعمال کرده بود.

شیوا گفت: نهایتا قیمت پراید 111 42 میلیون و 100 هزار تومان و ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان فروخته می شود.

وی افزود: جزئیات بیشتر و آنالیز قیمتی خودروهای مختلف فردا اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس شورای رقابت وزارت صنعت سایپا قیمت خودرو ایران خودرو ستاد تنظیم بازار ایران خودرو شورای رقابت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت خودرو‌های سایپا، تیبا چند؟

زی‌سان: قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ در این محدوده قرار می‌گیرد و چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ که آپشن‌های بیشتری دارد، یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون فروخته می‌شود.

شاهین اتوماتیک گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپاست و این یکی در بازار آزاد ۸۳۰ میلیون قیمت خورده است. ساینا دنده‌ای، اما جزو ارزان‌ترین گزینه‌هاست و به‌شکل متوسط ۳۸۰ میلیون پیشنهاد می‌شود.

قیمت روز خودرو‌های سایپا

منبع: روزگار خودرو

tags # سایپا سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت پراید چقدر است؟
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳/ سدان گرانقیمت سایپا چقدر فروخته می‌شود؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ خودرو جدید سایپا چقدر فروخته می‌شود؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت جانشین پژو پارس در بازار
  • آخرین قیمت خودرو‌های سایپا، تیبا چند؟