Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:04:23 GMT

کاهش بارش‌های سال جاری در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۴۶۶۴

کاهش بارش‌های سال جاری در استان یزد

ایسنا/یزد رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که با وجود بارندگی‌های مناسب در دو سال اخیر هنوز آبدهی رودخانه‌های مهم استان اختلاف قابل توجهی با میانگین آبدهی درازمدت خود دارند، گفت: متوسط بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون 107.8 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهدی سلیمانی میمندی» در خصوص میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: مقدار متوسط بارندگی استان در سال جاری تا 15 اردیبهشت‌ماه، 107.8 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش و نسبت به دوره آماری درازمدت مشابه 21 درصد افزایش داشته است. 

وی با بیان این که بررسی وضعیت بارندگی شهرستان‌های استان نشان می‌دهد بیشترین بارش مربوط به شهرستان تفت به میزان 276 میلی متر است، گفت: یزد با 63 میلی متر بارش، کمترین میزان بارندگی را در میان شهرستان‌های استان دارد.

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: ایستگاه ده بالا با 496 میلی متر و ایستگاه محمدآباد با 52.5 میلی متر بارش به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی را در میان ایستگاه های آب و هواشناسی شرکت آب منطقه‌ای یزد دارند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب فروردین و اردیبهشت ماه بیشتر رودخانه‌ها در محل ایستگاه‌های هیدرومتری دارای جریان بوده‌اند که بزرگترین سیلاب مربوط به رودخانه گاشار با حداکثر دبی لحظه ای 102 مترمکعب بر ثانیه و آورد 3.9 میلیون مترمکعب بوده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، سلیمانی در پایان سخنان خود با بیان این که در سال آبی جاری رودخانه‌های گاشار، فخرآباد، ده بالا و سانیچ آبدهی بهتری داشته‌اند، تاکید کرد: با وجود بارندگی‌های مناسب در دو سال اخیر هنوز آبدهی رودخانه های مهم استان مانند رودخانه های بوانات و اعظم، اختلاف قابل توجهی با میانگین آبدهی درازمدت خود دارند و همچنان شرایط خشکسالی هیدرولوژیکی در حوضه آبریز این رودخانه ها حاکم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شركت آب منطقه اي يزد آب منطقه ای یزد میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان وجود دارد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان، اظهار داشت:باتوجهبهاحتمالرخدادتگرگدراستان، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان و صدور هشدار سطح نارنجی، بیان کرد: از امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی جدیدی در استان مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانادامه داد: با فعالیت این ‌سامانه شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

سالخورده گفت: منطقه اثر این سامانه؛ نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان و شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان است.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال اصابت صاعقه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانبا بیان اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد