Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:57:22 GMT

نام‌گذاری کوچه‌ها براساس استانداردهای آدرس‌نویسی پستی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۴۸۰۱

نام‌گذاری کوچه‌ها براساس استانداردهای آدرس‌نویسی پستی

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست از توافق شورای عالی استان‌ها و شرکت ملی پست برای نام‌گذاری و شماره‌گذاری کوچه‌ها و معابر کشور براساس استانداردهای آدرس نویسی پستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، طرح جی‌نف تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور دارد به‌نحوی که داشتن اطلاعات درباره اینکه یک خیابان چند باب ساختمان دارد و هر یک از این ساختمان‌ها چند واحد مسکونی، تجاری، نانوایی، داروخانه، بیمارستان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در خود جای داده است؛ ایجاد چنین اطلاعات جامع و کاملی که نشان دهد چند نفر در ساختمان های یک خیابان ساکنند و چگونه می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند، به شدت مورد نیاز برنامه‌ریزان و مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی است که به آن‌ها کمک می‌کند بهترین راه را برای افزایش رضایت مردم از خدمات خود انتخاب کنند.

جی‌نف درواقع یک حلقه ارتباطی بین دستگاهی است و مدیران پستی همواره تاکید دارند که اجرای موفق این پروژه با همکاری موثر سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه اعم از وزارت کشور، استانداری‌ها، سازمان نقشه برداری، شهرداری‌ها، سازمان املاک و اسناد و ... قابلیت عملیاتی شدن و ارایه خدمت دارد.

در این راستا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاوه دولتی مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با اشاره به ابلاغ نامه شورای عالی استان‌ها مبنی‌ بر ضرورت حضور نماینده پست در کمیسیون‌های تخصصی نام‌گذاری اماکن و معابر شوراهای اسلامی شهرها، گفت: بر این اساس، نماینده‌ای از پست در جلسات نام‌گذاری اماکن و معابر حضور داشته باشد تا با ارائه نظرات تخصصی مربوط به آدرس دهی استاندارد، از شماره‌گذاری‌ها و نام‌گذاری‌های خارج از این چارچوب پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه وجود اماکن بی‌نام و دارای اسامی مشابه یکی از عوامل موثر بر کندی پیشرفت طرح ملی جی‌نف است، تصریح کرد: با اجرای دستور رییس شورای عالی استان‌ها و نام‌گذاری استاندارد اماکن و معابر، طرح جی‌نف با شتاب بیشتری انجام و در تمامی کشور آماده سرویس‌دهی می‌شود.

دولتی با اشاره به استقبال اعضای شورای شهر تهران بر ضرورت شماره‌گذاری کوچه‌ها با هماهنگی شرکت ملی پست و بر اساس کدپستی، گفت: این اقدام می‌تواند گامی موثر در اجرایی شدن جی‌نف در کلان شهر تهران باشد چرا که در حال حاضر تعدادی زیادی معبر بدون نام، دارای نام مشابه و حتی دو نام در شهرهای کشور از جمله شهر تهران وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پست نامگذاری معابر شرکت ملی پست نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از محمدرضا قادری، طی حکمی محمدرضا پاکدل را به سمت «عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

پاکدل دارای مدرک کارشنارسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات است. وی با بیش از ۲۴ سال سابقه کاری دارای سوابق متعدد مدیریتی از جمله «مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد»، «مدیرکل مهندسی و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» و «معاون فنی اداره کل پست استان یزد» است.

پاکدل پیش از این به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود