Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گرگان گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توان معتادان بهبود یافته را در آن به کار گرفت، پرورش گیاهان دارویی است، آموزش کشت این گیاهان به برخی از این افراد داده شده و تعدادی از آنان اکنون مشغول به کار هستند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان اظهار داشت: ظرفیت اردوگاه توسکستان برای نگهداری معتادان متجاهر کافی نیست و گرگان نیازمند یک اردوگاه دیگر در قالب ماده 16 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مرکزی که شهرداری گرگان در محدوده جرجان،  آن را برای کارتن‌خواب‌ها تجهیز کرده بود برای نگهداری معتادان استفاده می‌کنیم تا برای ساخت اردوگاه جدید فکری شود.

فرماندار گرگان به توانمندسازی معتادان بهبودیافته تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلفی که متولی اشتغال هستند باید برنامه‌ای هماهنگ برای اشتغال این افراد ارائه دهند. ضمن اینکه می‌توان به برخی کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها در قالب پشتیبان این افراد، تسهیلات پرداخت کرد تا هم زمینه تولید بیشتر و هم اشتغال معتادان بهبود یافته فراهم شود.

جمع‌آوری معتادان متجاهر زن فعلا در دستور کار نیستابتلای 17 معتاد در شیراز به کرونا تکذیب شدجمع‌آوری 1000 معتاد متجاهر از سطح شهر تهران/ فقط یک مورد ابتلا به کرونا در بین 600 تست

وی بیان داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توان معتادان بهبود یافته را در آن به کار گرفت، پرورش گیاهان دارویی است. آموزش کشت این گیاهان به برخی از این افراد داده شده و تعدادی از آنان اکنون مشغول کار هستند.

حمیدی با تأکید بر استفاده بهینه از امکانات ورزشی گفت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و ترغیب جوانان به ورزش، گامی مهم و موثر در جلوگیری از اعتیاد است. در روستاها سالن‌های ورزشی احداث شده که باید تجهیز شود و دهیاران باید زمینه استفاده جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/581/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه اُوان نگینی در الموت

ایسنا/قزوین بزرگترین و زیباترین دریاچه استان قزوین دریاچه اُوان است که برخلاف بسیاری از دریاچه‌های بزرگ و کوچک دیگر نقطه پایانی هیچ رودی نیست و از محیط خارج خود آبی را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین و زیباترین دریاچه استان قزوین دریاچه اُوان است که ۱۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد و در فاصله ۷۵ کیلومتری قزوین و در بین روستاهای اُوان، وَربُن، زواردشت، زرآباد و کوشک و در میان ۲ کوه سارسنگ و آیمان کوه مانند نگینی واقع شده است و با چشم‌انداز مسحورکننده‌اش گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در چهارفصل سال به خود جذب می‌کند.

آب این دریاچه شیرین و مساحت آن نیز بیش از ۵/۵ هکتار است. بیشترین طول دریاچه ۲۷۵ متر و عرض آن ۲۲۵ متر و عمق آن از یک متر تا ۲۰ متر در نوسان است. دریاچه اُوان از سه طرف در محاصره نیزار است و در برخی قسمت‌ها نیزارها تا بیش از ۳ متر به داخل دریاچه پیش روی کرده‌اند.

دریاچه اوان برخلاف بسیاری از دریاچه‌های بزرگ و کوچک دیگر نقطه پایانی هیچ رودی نیست و از محیط خارج خود آبی را به‌طور مستقیم دریافت نمی‌کند و آب آن از طریق چشمه‌های کف دریاچه و همچنین نزولات آسمانی تأمین می‌شود. کف دریاچه مملو از چشمه‌های خروشانی است که در حقیقت به وجود آورنده اصلی دریاچه هستند.

حالت این دریاچه مانند چشمه‌ای است که آب پس از لبریز شدن جاری می‌شود از جریان آب این دریاچه رود کوچک و زیبایی تشکیل شده و در ۲ روستای کوشک و آیین مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

غیر از گونه‌های درختی دست کاشت نظیر بید، چنار، تبریزی، سیب، آلبالو، گیلاس، سنجد، فندق و گردو؛ گیاهان علفی مانند گون، کنگر، شیرین بیان و گونه‌های مختلف دیگر از خانواده گرامینه و لگومینیوزه هم در حوضه آبخیز اوان وجود دارند. از گیاهان داخل دریاچه هم می‌توان به نی بن در آب phararmites australis و گیاهان غوطه‌ور خوشاب potamageton crispus و چنگال آبی ceratophylum demersum اشاره کرد.

حیات وحش این حوضه آبخیز شامل کل و بز است که به علت شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه کاهش یافته‌اند؛ پلنگ، خرس قهوه‌ای، روباه، شغال، گرگ، گراز، شنگ، سیاه گوش (گربه وحشی) انواع عقاب‌ها، دال، دلیچه، شاهین، جغد، کبک، فاخته، دارکوب، سبزقبا، زاغی و انواع گنجشک سانان، قورباغه، لاک پشت، خرچنگ نیز در این منطقه دیده شده است که باید انواع ماهی از جمله قزل‌آلای رنگین، کپور و اردک ماهی را هم به آن افزود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • دریاچه اُوان نگینی در الموت