Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دختران جوان باید حضرت مریم(س) را الگوی خود قرار بدهند، گفت: پسران نیز حضرت یوسف(ع) را به عنوان الگو در این مسئله انتخاب و از گناه دوری کنند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: آیه 91 سوره انبیاء به آخرین داستان پیامبران اشاره می کند که مربوط به حضرت مریم (س) بوده اما در حقیقت داستان حضرت عیسی(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه روز سرنوشت ساز در زندگی انسان وجود دارد که عبارتند از سلامت تولد، سلامت مرگ و سلامت روز بعث و محشر که امید داریم خداوند به هنگام مرگ و روز محشر نیز سلامتی و صحت و عافیت را نصیب ما بگرداند.

ناگفته‌های استاد قدیمی مناجات‌خوانی خراسان رضوی؛ داشته‌هایم را به نسل جدید منتقل می‌کنم‌استاد حوزه علمیه قم: دائم الذکر بودن از خصوصیات انسان مومن استاستاد حوزه علمیه قم: رسیدگی به فقرا و همنشینی با آنها اخلاق انسان را اصلاح می‌کنداستاد حوزه علمیه قم: توجه به مستحبات دین از خصوصیات انسان‌های صبور است

استاد حوزه علمیه بیان کرد: سه مناسبت در هفدهم ماه مبارک رمضان روی داده است که نخستین مناسبت غزوه بدر است که در این روز شکل گرفت و خداوند لشکر مسلمین را نصرت داد و با ارسال ملائکه و هراس افکندن در دل دشمن مسلمین را به پیروزی رساند، دومین مناسبت معراج نبی خداست که با جسم مبارک حضرت بوده و این معراج یک اصل دینی است و باید به آن باور و اعتقاد داشته باشیم و انکار آن به هیچ وجه جایز نیست چرا که در معراج خداوند با رسول خدا سخن گفته و حدیث معراج معروف است و حاوی نکات مهمی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: سومین مناسبت بنای مسجد جمکران است که در تاریخ قم و آثار کهن قرن 4 و 5 اشاره شده که امام زمان (عج) دستور بنای این مسجد مقدس را صادر کردند و امروزه این مسجد از جایگاه مقدسی برخوردار است.

وی افزود: حضرت عمران فرزند دار نمی شد و از خداوند درخواست فرزند نمود و نذر کرد فرزند خود را خادم بیت المقدس نماید اما زمانیکه فرزندشان متولد شد متوجه شدند فرزند دختر است و خداوند نیز نذر حضرت را قبول و حضرت مریم(س) به عنوان خادمه بیت المقدس انتخاب شد.

رفیعی بیان کرد: روزی حضرت مریم(س) در بیت المقدس مشغول خدمت بود که جوانی زیبا نزد حضرت ظاهر شد، حضرت مریم(س) آن جوان را نهی نمود و به او خطاب کرد من زن جوان عفیفه و پاکدامنی هستم و جوان به او پاسخ داد من فرستاده خداوند هستم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دختران جوان باید حضرت مریم(س) را الگوی خود قرار بدهند، گفت: پسران نیز حضرت یوسف(ع) را به عنوان الگو در این مسئله انتخاب و از گناه دوری کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: زمانی که جبرائیل در قامت جوانی خدمت حضرت مریم(س) رسید، بشارت فرزند دار شدن به حضرت را داد چرا که خداوند از دو راه طبیعی و غیر طبیعی می تواند قدرت خود را نشان دهد و طبق آیات قرآن کریم حضرت مریم(س) یک زن عفیفه و پاکیزه و مطهره بود و به اذن و قدرت الهی فرزند دار شد.

وی افزود: هنگامی که درد زایمان حضرت مریم(س) آغاز شد به زیر درخت نخلی پناه برد و تولد صورت پذیرفت اما حضرت به واسطه حرف و حدیث ها و کنایه ها مردم دچار سختی های فراوان شد اما زمانیکه به میان مردم آمد روزه سکوت گرفت و طفل تازه متولد شده لب به سخن گشود و به اذن الهی حضرت عیسی(ع) مادر گرامی خود را تبرئه و خود را معرفی نمود.

رفیعی خاطرنشان کرد: حضرت مریم(س) جزو چهار زن برگزیده عالم هستی، سیده نساء زنان در زمان خودشان بوده و دو مرتبه در قرآن نام مبارکشان ذکر و یک سوره اختصاص به حضرت دارد و جبرائیل با حضرت سخن گفته است.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه حضرت مریم س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال

مینا بابویه از میاندورود، نازنین یوسفی از عباس آباد و زهرا خانلرزاده و فاطمه زهرا محسنی از بابل، نمایندگان استان مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال هستند.

مسابقات فوتبال دختران کمتر از ۱۸ سال از دوم اردیبهشت ماه به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه آغاز شد و شاگردان مریم جهان نجاتی از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت کارشان را در این مسابقات مقابل ازبکستان که قوی‌ترین تیم این مسابقات هم به حساب می‌آید آغاز کردند.

در این مسابقات ۵ تیم حضور دارند، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان که در یک هفته با هم دیدار می‌کنند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار نخست خود با نتیجه ۴بر۲ از سد تیم ازبکستان گذشت.

دومین دیدار تیم‌های ملی فوتبال جوانان بانوان ایران و ترکمنستان در تورنمنت کافا از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در شهر دوشنبه برگزار شد که شاگردان جهان نجاتی در این دیدار با ۷ گل پیروز میدان شدند.

گل‌های ایران را سمیه اسماعیلی در دقیقه ۱۰، تانیا جهانشاهی در دقیقه۱۳، سمیه اسماعیلی در  دقیقه ۲۰، زهرا خانلرزاده در دقیقه ۲۶، مریم دینی در دقیقه ۴۵، نازنین منصوری در دقیقه ۶۴ و مریم دینی در دقیقه ۷۴ به ثمر رساندند.

سومین دیدار ایران برابر تاجیکستان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی و ۱۶:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • پیروزی دختران جوان برابر ترکمنستان
  • پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود