Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، سلامت ، زنان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: همراهی هدفمند و حمایت فرمانداری‌ها، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و نهاد کتابخانه‌ها از دفاتر تسهیلگر و توسعه محلی مناطق حاشیه‌ای استان ضروری است.

وی اظهار داشت: دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز باید با تدوین برنامه‌ریزی منسجم نظارت گسترده‌تری را در راستای همکاری دستگاه‌های اجرایی با دفاتر تسهیلگر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی گفت: دفاتر تسهیلگر و توسعه محلی اهرم خوبی  برای خدمت در سکونتگاه‌های غیررسمی شهری است و ارزیابی عملکرد یک‌ساله این نهاد بیانگر خدمات ارزشمند و اثربخش در مناطق حاشیه‌ای است.

آقازاده افزود: کارنامه مطلوب خدمت از سوی این دفاتر نشان می‌دهند که ورود بخش خصوصی برای  رفع ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی کمک کننده است و باید این حرکت اثربخش با حمایت دستگاه‌های اجرایی برجسته‌تر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: حاشیه‌نشینی وصله نامناسبی در شهرها است که با خود مشکلات اجتماعی عمیق و گسترده‌ای را به همراه می‌آورد و نیاز است که مجموعه کارگزاران با راهبردهای موثر و هدفمند برای ترمیم این نقیصه در متن شهرها بگوشند و فعالیت‌های دامنه‌دار ، اصلاح‌گر و نطلوبی را با مشارکت شاکنان مناطق حاشیه‌ای دنبال کنند.

«بهروز اکرمی» افزود: در قدم اول مقابله با حاشیه‌نشینی باید رشد فیزیکی سکونتگاه‌های غیرمجاز متوقف شود و در این خصوص شهرداری‌ها و راه و شهرسازی تکالیف سنگینی را برعهده دارند.

وی اظهار داشت:  هزینه کردن اعتبارات حاشیه نشینی به‌صورت متمرکز و جامع  و منطبق بر نقشه راه هدفمند دومین گام برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: لازمه  سامان مناطق حااشیه‌ای توانمندی مهارتی و مالی ساکنان است که این مهم تنها با برگزاری کلاس‌های آموزشی مسیر نمی‌شود و در کنار آن نیز باید کوشید تا مهارت زندگی سالم، آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق بسط یابد.

اکرمی افزود: ساکنان مناطق حاشیه‌ای مشکلات متعددی از جمله  تحصیل، اشتغال و بهداشت دارند که با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های متولی به سهولت قابل رفع است و قابل قبول نیست که برخی نیازهای ساکنان این مناطق در ناهماهنگی مدیران اجرایی بی‌پاسخ بماند.

فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: دفتر تسهیلگر این شهرستان با وجود نوپا بودن و نداشتن توان مالی اقدامات خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده‌است.

«علی میرزایی» افزود: شهرداری ساوه برای جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی زمین‌هایی که امکان رشد قارچ‌گونه سکونتگاه‌های غیررسمی را فراهم می‌کند، به فضای سبز تبدیل کرده است.

هشت و نیم درصد از وسعت شهرستان های ساوه و اراک مربوط به مناطق حاشیه نشین است.

برچسب‌ها استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی استان مرکزی سکونتگاه های غیررسمی استانداری مرکزی مناطق حاشیه ای حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

تغذیه می‌تواند بر احساس درونی و ظاهر بیرونی انسان تأثیر بگذارد. تحقیقات ثابت می‌کند که تغذیه نقش مهمی در سلامت قلب، مغز و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دارد. هم‌چنین رژیم غذایی سالم قدرت ترمیم آسیب‌های پوستی را دارد و می‌تواند تا سال‌ها ظاهر شما را جوان و شاداب نگه دارد.

این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با افزایش سن، از درون و بیرون جوان و سالم بمانید:

۱) خانوده توت‌ها

مصرف غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان، مؤثرترین راه برای به تعویق انداختن علائم پیری است. به این دلیل که بدن در فرآیند اکسیداسیون، مولکول‌هایی به نام «رادیکال‌های آزاد» را ایجاد می‌کند که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند و در بالا بردن خطر بیماری‌های مزمن نقش داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به طور مستقیم با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و آسیب احتمالی را به حداقل می‌رسانند.

در بین مواد غذایی، توت‌ها حاوی بالاترین سطح آنتی اکسیدان هستند و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین و ویتامین C هستند که با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن مبارزه می‌کنند. آسیب استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد نیز می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد، بنابراین خوردن مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان، مانند توت سفید، توت فرنگی، شاه‌توت و ... به محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و بهبود سلامت کلی آن کمک می‌کند.

۲) ماهی‌های چرب

این ماهی‌ها سرشار از چربی‌های سالم مانند اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می‌تواند به حفظ سلامت قلب، مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن کمک کند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی از امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب می‌توانند به حفظ جوانی پوست کمک کنند.

ماهی سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ مانند EPA و DHA است و این چربی‌های ضروری با حفظ غشای سلولی و کاهش التهاب، به سلامت پوست کمک می‌کنند و با افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست، ظاهری جوان و شاداب برایتان به ارمغان می‌آورند.

۳) سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کاهو و کلم‌پیچ حاوی ویتامین‌های A، C و K و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم هستند. این مواد مغذی می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، به تولید کلاژن کمک کنند و در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت کنند.

علاوه بر سلامت پوست، ویتامین K هم‌چنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن مرتبط است و ویتامین C به پیشگیری از اُفت عملکرد شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند.

۴) سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ترکیبی به نام بتاکاروتن است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و با ارتقای سلامت پوست و کاهش ظاهر چین و چروک مرتبط است. فراتر از آن، بتاکاروتن می‌تواند به پیشگیری از انواع مختلف بیماری‌های مزمن کمک کند.

۵) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیب خاصی به نام لیکوپن با خواص آنتی‌اکسیدانی است. این ماده از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند و علائم پیری را کاهش می‌دهد و ظاهر شاداب و احساس جوانی را در شما پدید می‌آورد. هم‌چنین رژیم غذایی غنی از لیکوپن می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت رگ‌های خونی کمک کند و از لحاظ بیولوژیکی، بدن شما را جوان نگه دارد.

۶) شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئید‌ها است که این ترکیبات به طرق مختلف برای بدن مفید هستند. فلاونوئید‌ها جریان خون را افزایش می‌دهند و از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. فلاونوئید‌ها به تنظیم فشار خون، سلامت شریان‌ها و مسائل مرتبط با عروق مانند بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند. سلامت داخلی بدن در حفظ ظاهری جوان و شاداب نقش بسزایی دارد.

۷) ماست

سلامت روده و میکروبیوم متنوع آن، به داشتن پوست سالم‌تر کمک می‌کند. مواد غذایی غنی از پروبیوتیک مانند ماست، سلامت روده را تأمین می‌کنند و باعث جذب آسان مواد مغذی می‌شوند. ماست هم‌چنین پروتئین ضروری برای حفظ سلامت ماهیچه‌ها و پوست را فراهم می‌کند و در عین حال از طریق محتوای کلسیم و ویتامین D به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

۸) چای سبز

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌هایی با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. این ترکیبات به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنند و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهند. چای سبز نه تنها می‌تواند به حفظ ظاهری جوان‌تر کمک کند، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که پلی فنول اصلی آن (EGCG)، روند پیری را کندتر می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود