Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهرام درویشی» روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه جمعیت کرمانشاه تا افق ۱۴۱۵، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است، افزود: از سد گاوشان یک سامانه به طول ۷۴ کیلومتر آب به ورودی شهر کرمانشاه انتقال یافته است.

به گفته او، اکنون در ورودی شهر کرمانشاه تصفیه خانه‌ای در حال ساخت است که در مرحله سازه ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از محل سد گاوشان ۶۰ میلیون متر مکعب آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه تامین می‌شود.

به گفته او، ۸۱ هزار مترمکعب مخزن نیز در این تصفیه خانه پیش بینی شده و آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه را به طور کامل پوشش می‌دهد و دیگر شاهد افت فشار آب در این کلانشهر نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۳ هزار مترمکعب مخزن آب در این تصفیه خانه احداث شده است، گفت: تصفیه خانه از نظر تاسیسات و تجهیزات پیشرفته و بسیاری از قطعات آن خارجی است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه به پیشنهاد بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی این شرکت در لایحه بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اگر این میزان بودجه به شرکت آب منطقه‌ای استان اختصاص دهند امسال می توانیم پروژه آب شهر کرمانشاه را به اتمام برسانیم.

درویشی اضافه کرد: اکنون شرکت آب منطقه ای کرمانشاه حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب را از چشمه طاق بستان و سراب قنبر و چند چاه و چشمه اطراف شهر تامین می‌کند.

در استان کرمانشاه ۱۲ سد در دست بهره‌برداری با ذخیره آبی ۱.۳ میلیارد متر مکعب وجود دارد.

سد گاوشان که دهه ۸۰ به بهره‌برداری رسید به صورت مشترک توسط استان های کردستان و کرمانشاه بهره برداری می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است. 

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افتتاح طرح آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افتتاح طرح آب آشامیدنی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افتتاح طرح آب آشامیدنی شرکت آب منطقه ای شهر کرمانشاه تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی