Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:15:33 GMT

طرح آبرسانی دشت سیستان از نمادهای اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۵۷۶۴

طرح آبرسانی دشت سیستان از نمادهای اقتصاد مقاومتی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و تجهیزات داخلی کشور است. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، کاظم خاوازی در حاشیه سفر به شمال سیستان و بلوچستان هدف سفر خود به این استان را بازدید از میزان پیشرفت طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار دشت سیستان عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح بسیار عظیم با محبت رهبر معظم انقلاب، پیگیری دولت و توجه ویژه رئیس جمهوری در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایروانی مطرح کرد؛ 5 شاخصه ویژه بخش کشاورزی به عنوان پیشران جهش تولیداستاندار بوشهر خواستار تدوین برنامه جامع جهش تولید در بخش کشاورزی استان شدمحصولات کشاورزی باقی مانده روی دست کشاورزان توسط سپاه خریداری شد+ سند

وی ادامه داد: این طرح در بیش‌از 203 هزار هکتار از دشت سیستان مورد توجه قرار گرفته که 46 هزار هکتار آن در دل اراضی کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین تأمین، انتقال و توزیع آب در این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود به طوری که بیش‌از پنج هزار کیلومتر لوله گذاری در آن انجام شده است.

وی بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های عظیم بخش کشاورزی دارای 12 ایستگاه پمپاژ پیشرفته است به طوری که 2 ایستگاه پمپاژ آن به عنوان ابر ایستگاه به طور متوسط 15 هزار مکعب آب را در ثانیه جابجا می‌کند.

خاوازی با بیان اینکه تاکنون بیش‌از 32 هزار هکتار از این طرح به اتمام رسیده و آب به محل زارعت رسیده است، اظهار داشت: 25 هزار هکتار باقی مانده این طرح نیز به دلیل مشکلاتی نظیر کرونا که تعطیلی کارگاه‌ها را به همراه داشت تا اواخر شهریور و اوایل مهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/392/ت

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی دشت سیستان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد