Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:01:24 GMT

مصرف عسل در دوران بارداري و فوايد آن

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۵۹۷۵

مصرف عسل در دوران بارداري و فوايد آن

خبرگزاری آریا- مصرف عسل در دوران بارداری و فواید آن را می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم. بارداری برای خانم ها دوران بسیار مهمی است و آن ها باید تلاش کنند در این مرحله قوی بمانند؛ به طوری که رابطه مستقیم با سلامت نوزاد متولد شده دارد. یک برنامه رژیم غذایی مناسب به همراه ساعات مناسب و متوسط خواب در کنار مقدار مناسب مواد مغذی، به کودک و مادر کمک می کند تا از نظر سلامتی تامین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی پس از به دنیا آمدن فرزند، مادر باید برنامه ای مناسب را برای سلامت خود و نوزادش لحاظ کن، از جمله نداشتن ضعف مادر، برنامه غذایی مناسب، دریافت به اندازه مواد مغذی روزانه و...

شناخت عسل طبیعی

آیا می دانید عسل یک ماده طبیعی شناخته شده است که اغلب به عنوان داروی آیروداتیک برای معالجه تقریباً هر نوع بیماری استفاده می شود؟ با این حال، اگر در مرحله بارداری قصد دارید عسل بخورید، به شما توصیه می شود همیشه کیفیت عسل مورد نظر خود را بررسی کنید. در این مرحله، حتما مطمئن شوید که عسل تهیه شده یک عسل کاملا طبیعی و سالم باشد. دلیل اصلی توصیه کردن این مورد این است که برای تولید عسل های پاستوریزه فرآیندهای زیادی انجام می شود. یکی از این فرآیندها حرارت دادن عسل است. اما باید بدانید حرارت دادن عسل باعث می شود بسیاری از آنزیم ها و خواص عسل طبیعی از بین برود. به همین دلیل است که مجموعه عسل آهوتا تمام محصولات خود را بصورت خام و بدون حرارت دادن عرضه میکند.

عسل فواید زیادی دارد که می تواند به بدن زنان باردار و همچنین جنین در حال رشد کمک کند.

خواص عسل در بارداری

1. تقویت سیستم ایمنی

اعتقاد بر این است که عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. به دلیل چنین خواص شگفت انگیزی، اگر یک زن در دوران بارداری از آن استفاده کند مطمئناً سیستم ایمنی بدن خود را بهبود می بخشد.

2. اشتها آور

بارداری مرحله ای است که مادر باید مواد مغذی مناسبی را دریافت کند تا برای کودک نیز کارآمد باشد. مصرف مناسب همه مواد مغذی به نسبت مناسب لازم است به طوری که برای جنین تازه در حال رشد نیز تأمین می شود. استفراغ صبحگاهی خانم های باردار و گاهی اوقات از دست دادن اشتها دلایلی است که مادران به اندازه کافی از آنچه لازم است دریافت نمی کنند، بنابراین مصرف عسل باعث افزایش اشتهای آن ها و همچنین کنترل این مشکل می شود.

3. درمان استرس

در این مرحله ممکن است یک زن دلایل زیادی برای ایجاد استرس پیدا کند که می تواند منجر به برخی از بدترین موارد مانند افسردگی، اضطراب و غیره شود. مصرف عسل در بارداری به طور مرتب باعث کاهش استرس می شود و از این راه مادر می تواند به آرامی از ایجاد فشارهای زیادی که مطمئناً برای او و همچنین کودک مضر است دور شود.

4. سرشار از ویتامین

پیروی از یک رژیم غذایی مناسب که حاوی مواد غذایی پر از ویتامین و مواد معدنی باشد؛ اولین و مهم ترین چیزی است که مادر باید به مقدار لازم برای رشد مناسب جنین و سلامت بدنش دریافت کند. بعضی اوقات پزشکان نمودار غذای کودک را تجویز می کنند به طوری که کودک در حال رشد نیز مقدار مناسب مواد مغذی را برای رشد مناسب دریافت می کند. عسل منبع غنی است که با تمام نیازهای آن بسته بندی شده است.

5. سلامت پوست

بارداری مرحله ای است که مادر از عدم تعادل هورمونی زیادی عبور می کند  که در این مرحله طبیعی است؛ زیرا هورمون ها در حال تغییر هستند و برطرف نمی شوند. وقتی بدن چنین تغییراتی را پشت سر می گذارد، ممکن است گاهی اوقات روی پوست نیز تأثیر بگذارد و لکه های تیره، آکنه و مواردی مانند این ها روی صورت ظاهر شوند. عسل دارای خواص درمانی زیادی است که به سالم ماندن پوست و عاری از هر نوع عارضه ای کمک می کند. به نظر می رسد که داروهای ضد باکتریایی موجود در آن در درمان شرایط پوستی بسیار مؤثر هستند.

6. تقویت استخوان ها

کلسیم در دوران بارداری نیز بسیار مورد نیاز است؛ زیرا استخوان ها باید قوی باشند به طوری که به بهینه سازی رشد جنین کمک می کند. عسل فواید زیادی برای بدن دارد و برای استخوان های مادران نیز عالی است.

7. تامین انرژی

در این مرحله، خانم ها در بعضی مواقع احساس خستگی بیش از حد می کنند، حتی اگر برای کل روز کارهای بزرگی انجام نداده باشند. ثابت شده است که عسل یک تقویت کننده و انرژی زای طبیعی است و انرژی لازم را برای مادران فراهم می کند؛ زیرا عسل مقدار زیادی کالری دارد و همچنین به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند.

8. خواب بهتر

مقدار مناسب خواب در دوران بارداری بسیار ضروری است و مادران نباید دچار بی خوابی شوند. اگر مادران چند قطره عسل را به همراه آب ولرم مصرف کنند، به آن ها کمک می کند یک خواب خوب و سالم در شب داشته باشند.

9. درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی و سرفه به طور کلی با کمک عسل بهبود می یابد و ما برای تسکین آن ها حتی در بزرگسالان و کودکان از عسل خام استفاده می کنیم. عسل می تواند در کاهش سرماخوردگی در زنان باردار نیز کمک کند.

10. درمان حساسیت

زنانی که در دوران بارداری مستعد به هر نوع حساسیت هستند و امکان استفاده از هر نوع داروی ضد حساسیتی را ندارند، می توانند عسل را جایگزین آن کنند. عسل را می توان برای بهبود خارش پوست یا ایمن ماندن آن مصرف کرد . منبع : ahoota.com

نظر شما درباره مصرف عسل در بارداری چیست؟ تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصرف عسل دوران بارداری دوران بارداری مصرف عسل مواد مغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جباری افزود:­ تا کنون ۲۱ قرارگاه جوانی جمعیت برگزار شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   به گفته او، ­حدود ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند.   جباری گفت: هم اکنون پوشش بیمه ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.   به گفته رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ­علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.   جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد. ­ وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایممان طبیعی خطر ابتلا به آسم و بیماری تنفسی شان بیشتر است.   وی گفت: تجهیز خوابگاه‌های متاهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت صورت گرفته است.   جباری به اجرای منشور کرامت مادری در این راستا اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزند آوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دوسال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند. ­

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی