Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@00:26:40 GMT

احیای ۴۰ هکتار از منابع طبیعی در زرین ‌دشت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۶۷۰۹

احیای ۴۰ هکتار از منابع طبیعی در زرین ‌دشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی سلیمان، شیری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین‌دشت در بازدید از اراضی منابع طبیعی احیا شده این شهرستان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انجام  طرح های اجرایی منابع طبیعی بیان کرد: حفاظت از نهال های کاشت شده با جلب مشارکت خیران و نیز مطرح شدن اهمیت طرح جنگل‌کاری از تریبون نمازجمعه به مردم، از مهمترین اهداف این بازدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با تاکید بر اعتبار لازم برای اجرای این طرح تصریح کرد: در این طرح نهال کاری ۶ هزار اصله نهال از انواع آکاسیا سالیسینا ، اکاسیا ویکتوریا و کُنار در غرب منطقه دبیران این شهرستان کاشته و اعتبار مورد نیاز آن نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مهربان، امام جمعه شهر دبیران نیز در این بازدید ضمن ابراز رضایت و قدردانی از تلاش و زحمات مسئولان منابع طبیعی ادامه داد: انتظار می رود با همکاری مسئولان این روند رو به رشد ادامه یابد و هر روز مردم این شهر، شاهد افزایش فعالیت‌ها و توسعه بیشتر فضای سبز در این منطقه باشند.

شهرستان زرین‌دشت به مرکزیت حاجی‌آباد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرح جنگل کاری صندوق توسعه ملی طرح نهال کاری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان

حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: مساحت کل اراضی شهرستان ۴۵ هزار و ۴۵۲ هکتار می‌باشد که از این میزان، ۴۵ پلاک به مساحت ۲۷ هزار و ۷۰ هکتار شامل رفع تداخلات می‌شود.

وی افزود: مجموع ۳۳ پلاک سوادجان، حرمی، چشمه سنگ، چلوان، قریه صادق آباد، چم نار، قوچان، قارقوش، برمه، لره، چم عالی، چم کاکا، کراب، گرکاچی، ایلبگی، لاغدنبه، یالانچی، چم خرم، چم زین، خلیل آباد، محمد آباد، گردکان، دولابی و بنکلو، یاسه چاه، یاشولجه، نیسانیه، چم چنگ، گلستان، فولاد آباد، مزارع صادق آباد، گرایلی، شهری جان و حسین آباد جمعاً به مساحت کل ۱۴۸۸۸٫۲۴ هکتار مطرح، تحت بررسی و جهت اخذ مصوبه نهایی به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شد که بر اساس مصوبات اخذ شده از کمیسیون مذکور ماهیت حدوده ۵۰ هکتار از اراضی دارای سابقه کشت و احیاء در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، از ملی به غیر ملی تغییر و به زارعین و کشاورزان ذینفع واگذار گردید به طوری که از کل مساحت اراضی مطرح شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان ۲۲۳۴٫۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) و ۱۲۶۵۴٫۲۹ هکتار نیز به عنوان اراضی ملی تثبیت گردید. 

رئیسی اظهار کرد: از ۳۳ پلاک مصوب شده، تعداد ۲۰ پلاک نیز توسط مدیریت امور اراضی استان در سامانه CMS سازمان امور اراضی کشور جهت بهره برداری و اقدام لازم بارگذاری شد.

بیشتر بخوانید

صدور ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

وی گفت: پلاک‌های باقی مانده شامل ۱۲ پلاک کهرداش سوادجان، کاهکش، گرمدره، مارکده، شوراب کبیر، موات یاسه چاه، موات پلنگستان، موات هوره، کمربر ایلبگی، کوه شیراز، یالانچی و گاوچر می‌باشند که ۵ پلاک در حال رسیدگی در کارگروه رفع تداخلات شهرستان می‌باشد و مابقی نیز در حال رسیدگی جهت طرح کارگروه شهرستانی می‌باشد.

رئیسی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی ما تثبیت مالکیت و رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد کشاورزی می‌باشد که خوشبختانه شهرستان سامان توانسته نزدیک به ۷۰ درصد از اراضی را رفع تداخل کند و این فعالیت را با کیفیت به اتمام برساند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز جز برنامه‌های سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود