Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر امروز در کشور شاهد چنین رزمایش مومنانه ای هستیم به این دلیل است که مردم ما تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) هستند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از 5000 بسته حمایتی، هر یک به نام یک شهید، که توسط دفتر نمایندگی آستان قدس در همدان برگزار شد، اظهار داشت: کمک به فقرا و نیازمندان جامعه جز سیره عملی و دائمی همه معصومین ما بود که بسیار به آن نیز تاکید داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد دیگر مردم ایلام در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه / ‌10 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد + فیلملبیک‌گویی بابلسری‌ها به فرمان رهبر معظم انقلاب / اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه + فیلمبیش از 5 میلیارد تومان سبد غذایی کمک مومنانه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بوشهر توزیع شد

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در آخرین لحظات عمر خود نیز توجه به ایتام و فقرا و مساکین را توصیه می‌کردند، مطرح کرد: این سیره انسانی و اسلامی به صورت اعلا در وجود اهل بیت(علیه السلام) وجود داشته است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هر کس با این خاندان پیوند داشته باشد، کریم خواهد شد، ابراز کرد: این کرامت مردم ما که در این مدت و دراین مکان مشاهده می‌شود به دلیل اتصال ملت ما به امام رضا(ع) و این خاندان است.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود کسی محبت امام رضا(ع) را داشته باشد و نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فقرا بی تفاوت باشد؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر این کرامت را مشاهده می‌کنیم به دلیل آن است که مردم ما در مکتب اهل بیت تربیت یافته‌اند، مطرح کرد: اتفاقی که در کشور ما افتاد را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان سراغ داشت، چرا که همه ملت پس از اینکه امام امت مطلبی را فرمودند پای کار بودند و با تمام قدرت به میدان آمدند.

وی افزود: همچون صحنه‌ای که امروز در این جا مشاهده می‌کنیم، در سراسر کشور فراوان وجود دارد و همانند آن را نیز تنها در دروان دفاع مقدس می‌توان مثال زد که مردم با فرمان امام امت خود احساس مسئولیت کردند و به میدان آمدند.

امام جمعه همدان نامگذاری هر بسته به نام یک شهید را اقدامی زیبا خواند و گفت: در این طرح هر بسته‌ای که به منازل هموطنان می‌رود یادآور نام امام رضا(ع) و نام یک شهید عزیز است، که نشان دهنده تدبیر خوب مسئولان این امر می‌باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه ما مصداق آیه 9 سوره انسان باشیم، که تنها برای خشنودی خدا انفاق می‌کنند، ابراز کرد: این حضور مردمی نشان داد که مردم ما دارای چه ظرفیت‌هایی در حوزه خیر رسانی هستند و چه قدر با وجود آنکه گاهی از اوقات خودشان با مشکل مواجه هستند، اما نسبت به فقرا و افراد کم برخوردار دارای توجه ویژه‌ای می‌باشند.

انتهای پیام/741/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت مردم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال

با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داده که طی دو سال ۸ میلیون نفر به جمعیت فقرا اضافه شده است.

به گزارش اعتماد، داده‌های نرخ فقر، شکاف فقر و وضعیت غیر فقرا نسبت به خط فقر، به ترتیب نشان‌دهنده تأثیر احتمالی سیاست‌های بودجه‌ای خواهد بود. برای این منظور ابتدا سراغ شاخص نرخ فقر می‌رویم. نرخ فقر درصدی از جمعیت کشور را نشان می‌دهد که در مقایسه با خط فقر درآمدی، فقیر به حساب می‌آیند. نرخ فقر در ایران از ابتدای دهه ۹۰ تا سال ۱۳۹۶ روند ثابتی داشته است، اما از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ حدود ده درصد افزایش یافته و از سطح ۲۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

افزایش ۱۰ درصدی نرخ فقر به معنی افزایش حدود ۸ میلیون نفر به تعداد فقرا در کشور است. به عبارت دیگر بعد از سال ۱۳۹۶ حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته به جمعیت فقرای کشور افزوده شده است. از سال ۱۳۹۸ به بعد نرخ فقر نوسان بسیار اندکی داشته و همواره در حدود سطح ۳۰ درصد باقی مانده است. منطقه ماندگاری فقر در سطح ۳۰ درصد در چهار سال اخیر در شرایطی است که بودجه‌های دولتی سالانه هزینه‌هایی را برای مقابله با فقر اختصاص می‌دهند، اما میزان و راهبرد هزینه‌ها، تکافوی حجم فقر موجود در جامعه را نمی‌دهد. در نتیجه سیاست‌های حمایتی در بودجه به تنهایی قادر به کاهش نرخ فقر ماندگار در ناحیه قرمز رنگ نیستند.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال