Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:18:17 GMT

جهاد جوانان بسیجی در کوچه پس کوچه‌های تهران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۷۵۷۹

جهاد جوانان بسیجی در کوچه پس کوچه‌های تهران ادامه دارد

قصه تکراری این روزها اختصاص دارد به پای میدان آمدن جهادگران بسیجی برای رفع نیاز محرومان که هرچقدر هم این عمل خیر را روایت کنیم نه تنها تکراری نمی‌شود بلکه مدام بر شیرینی و خاطرات آن فزونی و برهمگان ثابت می‌‌شود که فقط اشاره‌ای از رهبر انقلاب کافی بود تا باب دیگری در جهاد میان جوانان باز شود.

خبرگزاری فارس از تهران؛ سید مهدی حسینی: از همان روزهای ابتدایی که کرونا در کشور شروع به رخ نمایی کرد این گروه‌های جهادی و بسیجیان خط‌شکن بودند که به پیروی از سیاق نسل‌های قبلی خود در دفاع مقدس به یاری مردم ایران شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای امر از آنجایی که هنوز مصوبات فاصله گذاری اجتماعی مطرح نبود بحث میکروب‌زدایی و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری مدنظر قرار گرفت که به واسطه آن گروه‌های جهادی از طلبه و دانش‌آموز گرفته تا دانشجو با تجهیز تانکرها و مخازن شستشو به مواد ضدعفونی کننده به گندزدایی سطح شهر پرداختند و توانستند با همدلی وصف ناشدنی موج اول کرونا را به خوبی مهار کنند. 

چون ورود بیماری کرونا به کشور موجب خانه‌نشین شدن بسیاری از شاغلان و کارگران روز مزد شده بود در این مرحله، جهادگران با اشاره رهبر خود مبنی بر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه به یاری نیازمندان و محرومان پرداختند.

از همین رو به سراغ مسؤولان چهار قرارگاه جهادی در گوشه و کنار تهران که در بحبوحه بحران کرونا محرومان را از یاد نبرده بودند رفتیم.

از کمک به فاطمیون تا یاری‌رسانی کرونایی

گروه جهادی فاطر سال ۹۶ در ناحیه شهید محلاتی منطقه ۱۴ تشکیل شده است و از بدو تشکیل وقت خود را صرف خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان آسیب دیده از بحران‌های مختلف کشوری اعم از زلزله و سیل گرفته تا کارهای فرهنگی برای خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی کرده است.

عبدالرضا رضایی مسؤول گروه جهادی فاطر می‌گوید: با همکاری گروه جهادی شهید قزاقی توانستیم در دو مرحله ۲۳۰ بسته معیشتی را برای نیازمندان توزیع کنیم.

وی با اشاره به نحوه شناسائی نیازمندان کرونایی ادامه می‌دهد: از طریق معتمدان و گرفتن شماره تماس از کسبه هر محل توانستیم شناسائی خوبی از نیازمندان داشته باشیم.

مسؤول این گروه جهادی می‌افزاید: ایستگاه جمع آوری کمک را در میدان شهدا برپا کرده ایم لذا همشهریان عزیز می‌توانند ما را در امر یاری رسانی بهتر به این صاحبان حقیقی انقلاب همراهی کنند.

کمک‌رسانی با مدد از کریم اهل بیت(ع)

علی دین محمدی مسؤول قرارگاه جهادی ظفر نیز می‌گوید: این قرارگاه از ۱۲سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این رزمایش کمک مؤمنانه تا این لحظه ۳۵۰۰کالا با کمک خیران توزیع شده است که در چند روز گذشته ۲هزار بسته معیشتی در ورزشگاه آرش میراسماعیلی محله مجیدیه شمالی برای توزیع میان مستمندان آماده شد.

وی در خصوص نحوه شناسائی مستمندان نیز توضیح می‌دهد: از طریق ایجاد سامانه‌ای که تعبیه کرده‌ایم افرادی که نیازمند هستند به ما معرفی می‌شوند و بعد از راستی آزمایی به آن‌ها این کمک‌ها ارسال می‌شود.

مسؤول این قرارگاه جهادی در خصوص برنامه‌های آینده اضافه می‌کند: تا الان سه مرحله از برنامه کمک‌های انجام شده و در مرحله چهارم برای آخر ماه مبارک رمضان  نیز درنظر گرفته شده است که با اهدای بُن‌، تهیه جهیزیه و کمک به اشتغال‌زایی به محرومان اجرا خواهد شد.

شهید مدافع حرم الگوی جهادگران کرونایی

بهزاد کیا مسؤول قرارگاه شهید سیاه‌کلی مرادی می‌گوید: این قرارگاه از دوسال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و بدلیل ارادتی که اعضای این قرارگاه نسبت به شهید حمید سیاه کلی مرادی از شهدای مدافع حرم سوریه داشته‌اند نام گروه را به نام این شهید عزیز مزین شده است.

وی در خصوص نحوه عملکرد این گروه جهادی در رزمایش کمک مؤمنانه اضافه می‌کند: تا الان در دومرحله اقدام به ارسال بسته‌های معیشتی برای نیازمندان کرده‌ایم و طی آن با کمک کسبه جنوب شهری در مرحله اول ۲۰۱ بسته غذایی و در مرحله دوم نیز ۱۶۹ نیز بسته توزیع شده است و به فضل الهی قصد داریم در مرحله سوم ۱۱۰ بسته دیگر توزیع کنیم.

جهادگران قدر، قدردان صاحبان حقیقی انقلاب

علیرضا جورابلو مسؤول گروه جهادی قدر می‌گوید: گروه جهادی قدر متشکل از ۱۰۰ نفر از برادران بسیجی میدان حر تهران هستند و از همان روزهای ابتدایی که کرونا در کشور شیوع  پیدا کرد چیزی در حدود ۷۰هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده را برای گندزدای محلات مورد استفاده قرار داد.

وی در خصوص میزان کمک‌رسانی این گروه در قالب رزمایش کمک مؤمنانه نیز توضیح می‌دهد: با کمک خیران حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان را صرف تهیه ارزاق برای نیازمندانی که اکثراً روزمزد بودند، شد که البته توزیع این بسته‌ها به گونه‌ای انجام شد که حفظ آبروی نیازمندان در اولویت قرار داشت. 

مسؤول گروه جهادی قدر در پایان یادآور می‌شود: طبق پایشی که از قبل انجام داده‌ایم، تصمیم گرفتیم تا کمک‌های خود را به کسانی اختصاص دهیم که از سایر ارگان‌ها مانند ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان کمکی به دست آن‌ها نرسیده باشد.

باب جهاد بسته نیست

جوانانی که روزهای دفاع مقدس را درک نکردند یا نتوانستند برای دفاع از حرم راهی شوند فرقی ندارد و حتی نتوانند خود را به سوریه و فلسطین برای دفاع از مظلومان برسانند برای آن‌ها فرقی ندارد و تنها اسم رمز عوض شده است و آن‌ها با نام «شهید مرادی»، «فاطر»، «قدر» و «ظفر» این چنین سراسیمه به کمک نیازمندان در کوچه محلات محل زندگی خود می‌شتابند و اگر آن جنگ با دشمن جهاد اصغر است و این همدلی، کمک‌رسانی و دستگیری از محرومان و نیازمندان را جهاد اکبر هیچ جمله‌ای نمی‌تواند بهتر و بیش‌تر از سخن سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی حق آن‌ها را ادا کند که گفت: «چه جنگ باشد و چه نباشد راه من و تو از کربلا می‌گذرد. باب جهاد اصغر بسته شد باب جهاد اکبر که بسته نیست»

انتهای پیام/۶۷۰۶۶

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس تهران گروه های جهادی ایران رزمایش کمک مؤمنانه گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان