Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@22:44:46 GMT

استارتاپ ایرانی در کانادا ۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۷۶۶۸

استارتاپ ایرانی در کانادا ۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شد

فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در کانادا استارتاپی راه اندازی کردند که در حال حاضر ارزش آن دو میلیارد دلار برآورد می‌شود. «اپلای برد» استارتاپی است که با هدف در دسترس قرار دادن آموزش برای دانشجویان سراسر دنیا تاسیس شد و اکنون به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه رسیده است.

به گزارش ایمنا، ارزش «اپلای برد» استارتاپی ایرانی در کانادا ۱۰۰ میلیون دلار کانادا حمایت مالی به خود جذب کرد و با این اتفاق ارزش آن دو میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ارزش بازار شرکت‌های خصوصی در کانادا به بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسد، گفته می‌شود این شرکت‌ها به وضعیت یونیکورن « UNICORN» رسیده‌اند. وضعیتی بسیار مناسب. حال اپلای برد با ارزش دو میلیارد دلاری خود به این وضعیت رسیده است.

اپلای برد با ایجاد یک پلتفرم بر پایه هوش مصنوعی کمک می‌کند تا دانشجویان بین المللی برای تکمیل تحصیلات پس از دوره متوسطه خود در خارج از کشور اقدام کنند.

مارتین بصیری موسس و مدیر عامل «اپلای برد» در این باره گفت: اپلای برد در دو سال گذشته شاهد رشد مداوم بود. به گونه ای که رشد ۱۲۰۰۰ درصدی را در سال ۲۰۱۹ داشت.

بصیری همچنین بیان کرد: از رسیدن به وضعیت «UNICORN» هیجان زده‌ایم. زیرا پول برای ما منبعی برای استخدام افراد بیشتر است. ما می‌توانیم به افراد بیشتری کمک کنیم و از تمام منابع برای انجام این کار بهره مند شویم.

در حال حاضر این استارتاپ ۵ ساله، با بیش از هزار و ۲۰۰ موسسه آموزشی و چهار هزار شریک استخدامی در سراسر جهان کار می‌کند و ادعا می‌کند که به طور مستقیم به بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز کمک کرده است. جذب ۱۰۰ میلیون دلار توسط این استارتاپ در کمتر از یک سال از زمانی که اعلام کرد ارزش ۵۵ میلیون دلاری دارد، رخ داده است.

اپلای برد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا برای تحصیلات پس از دوره متوسطه در آمریکای شمالی و انگلستان درخواست کنند.

از آنجا که دانشجویان بین المللی حدود ۲۰ درصد از کل دانشجویان دانشجویی در کانادا را تشکیل می‌دهند، پس این پلتفرم به یک منبع درآمد فزاینده و مهم برای دانشگاه‌ها تبدیل شد.

بصیری بیان کرد: تحقیقات نشان داده که ۹۰ درصد دانشجویان بین المللی قصد ایجاد تغییر در تحصیلات بین المللی خود را ندارند.

بصیری با اشاره به اهمیت نقدینگی که دانشجویان بین المللی برای مؤسسات پس از تحصیلات دوران متوسطه تامین می کنند، گفت: متناسب با نیازهای دانشجویی، دانشگاه‌ها تمایل به تنوع دارند که این اقدام برای رفع نیازهای مالی است.

برای رفع چالش‌های دانشجویان و دانشگاه‌ها، اپلای برد اخیراً با نهادهای دولتی و دانشگاه‌ها همکاری کرده است تا دانشجویان بین المللی جهت تامین مالی تحصیلات دچار مشکل نشوند. بدین طریق که دولت اکنون محدودیت‌ها را حذف کرده و به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد ۲۰ ساعت در هفته کار کنند، در حالی که کلاس‌ها بصورت آنلاین در حال برگزاری هستند.

بصیری همچنین بیان کرد: فعالیت آنلاین دانشگاه‌ها به آنها انعطاف پذیری زیادی در ارائه برنامه‌ها می‌دهد تا در آینده برنامه‌ها را به صورت آفلاین و آنلاین یا ترکیبی ارائه دهند.  اپلای برد قصد توسعه تیم خود را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است. از می ۲۰۱۹ تیم این استارتاپ به حدود ۴۰۰ نفر افزایش یافت. این استارتاپ در ۲۰ کشور فعالیت می‌کند و حدود ۳۰۰ کارمند در خارج از دفتر مرکزی‌اش مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل اپلای برد افزود: با استفاده از این دور آخرین تامین مالی قصد داریم، حداقل ۱۰۰ کارمند دیگر را به خدمت بگیریم. در حال حاضر اکثر این موقعیتهای شغلی باز است. این استارتاپ به دلیل تجربه شخصی من و برادرم فعالیت خود را آغاز کرد و خوشحالیم که می توانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم تا بتوانند آموزش خوبی کسب کنند. کمپین ما ایجاد آینده ای بهتر برای مردم است. هدف  اپلای برد در دسترس قرار دادن آموزش برای دانشجویان در سراسر جهان است و احساس می کند که برای کمک به بخش استخدام بین المللی در طول COVID-19 موقعیت خوبی دارد.

منبع: پورتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 423294

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استارتاپ کانادا دانشگاه شیراز دانشجویان ایرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشجویان بین المللی میلیارد دلار دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.


ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

 صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای زمان ثبت نام و شرایط وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

 در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد محضری دانشجویی و ضامنین (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و رمز تصدیق مطابق متن اعلام شده) توسط دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند الزامی است.

 
ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های تا ۳۱ شهریور


مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسری در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه سجاد خبر داد.

 ابوالفضل دانشور مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از  ۲۰ فروردین ماه می‌توانند درخواست میهمانی و انتقال خود را برای دو نیمسال سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در سامانه سجاد با آدرس https://portal.saorg.ir ثبت کنند.

دانشور با اشاره به اینکه مهلت ثبت نهایی درخواست‌ها تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری است؛ اظهار کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست با استفاده از ابزار‌های اطلاع رسانی مناسب به ویژه از طریق فضای مجازی و سامانه‌های دانشگاه‌ها زمان شروع ثبت درخواست و ثبت نهایی درخواست‌های میهمانی و نقل و انتقال را برای دانشجویان اطلاع رسانی نمایند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: تمامی امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در سال ۱۴۰۲ بروز رسانی و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شد؛ در سامانه جامع دانشجویان (سجاد) و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

 

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام شد.

 اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشگاه را اعلام کرد.

بر این اساس دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه در نیم‌سال جاری اقدام کنند.

بدیهی است، درخواست و ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برای نیم‌سال اول ۱۴۰۴_۱۴۰۳ منوط به پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال قبل خواهد بود.

 

 

آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد


براساس فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، دانشجویان مولف و مترجم تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

 فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت روحیه تتبع و پژوهش در میان دانشگاهیان منتشر شد.


دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب سطوح مختلف می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل «فنی و مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی و دامپزشکی»، «هنر و معماری» و بخش «ویژه» به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 



براین اساس همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴۰۲، ثبت نام اینترنتی، ارسال دوجلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.

 

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت