Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی‌ نیوز پژوهشگران دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا می‌گویند نارسایی حاد کلیوی یک عارضه وخیم کووید-۱۹ است که کمتر گزارش شده و به خوبی شناخته نشده است.

به گفته این پژوهشگران میزان مرگ در این بیماران دچار نارسایی حاد شدید کلیوی حدود ۵۰ درصد است.

بر اساس یافته‌های این پژوهشگران در بیمارانی که به علت کووید-۱۹ در بیمارستان به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، خطر نارسایی حاد کلیوی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگران در این بررسی جدید دو بررسی اخیر در چین را بازبینی کرند که دارای جزئیات  درباره بافت‌های کلیوی بیماران درگذشته به علت کووید-۱۹ بود.

نوع نارسایی حاد کلیوی در بیماران کووید-۱۹ پیچیده است و شامل عوامل متعددی می‌شود که به طور معمول در بیماران دچار نارسایی حاد کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه دیده نمی‌شود.

این عوامل خاص شامل حمله احتمالی ویروس‌های کرونا به کلیه‌‌ها، ایجاد زمینه لخته شدن خون و تشکیل واسطه‌های فعال التهابی است.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌های جدید باید پزشکان را ترغیب کند که بیشتر بر کلیه‌ها متمرکز شوند و اطلاعات بیشتری درباره کارکرد و ساختار کلیه در بیماران کووید-۱۹ که دچار نارسایی حاد کلیوی شده‌اند، به دست آورند.

به گفته این پژوهشگران شناخت بهتر این سازوکار باعث می‌تواند به دستیابی به درمان‌های موثری برای این بیماران که فراسوی مراقبت‌های حمایتی در بخش مراقبت‌های ویژه بینجامد، به خصوص که بسیاری از آنها کارشان به دیالیز می‌کشد.

کد خبر 510632 برچسب‌ها كروناويروس کلیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کلیه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت گوش در کودکان + فیلم

عفونت گوش از جمله شایع‌ترین عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی است که گوش میانی (فضای پر شده از هوا پشت پرده صماخ که استخوان‌های کوچک لرزان گوش در آن ناحیه قرار دارند) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  این علایم در کودکان شامل درد گوش خصوصا هنگام دراز کشیدن، احساس کشیده شدن گوش، دشواری در به خواب رفتن، گریه کردن بیش از حد معمول، تحریک پذیری بیش از حد، دشواری در شنیدن یا پاسخ به صداها، از دست رفتن حس تعادل، تب ۳۸ درجه سانتی گراد یا بالاتر، بیرون آمدن مایعات از گوش، سردرد و از دست دادن اشتها می‌باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ