Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:05:53 GMT

رشد ۱۶۷ درصدی ترافیک تهران در روزهای اخیر

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۹۰۷۶

رشد ۱۶۷ درصدی ترافیک تهران در روزهای اخیر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به‌گونه‌ای طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب‌سازی صورت بگیرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به در پیش‌رو بودن شب‌های قدر اظهار کرد: در این زمینه پروتکل‌ها در حال تهیه و رایزنی و انجام مراحل نهایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

کاهش تعداد بستری‌های کرونایی در تهران

وی با بیان اینکه پس از بازگشایی‌های اخیر در تهران برای اینکه بار کمتری به حمل و نقل عمومی تحمیل شود، طرح ترافیک لغو شد، خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجهی در سطح شهر هم در زمینه آلودگی هوا و هم در زمینه ایجاد ترافیک به خصوص در مرکز شهر را شاهد بودیم و در روزهای اخیر در مرکز شهر بالغ بر ۱۶۷ درصد رشد ترافیکی را شاهد بوده‌ایم.

زالی ادامه داد: برخی از ترددها ممکن است ضروری نباشند و میزان تجمعات درون شهری می‌تواند ناوگان عمومی را با مشکلاتی روبه‌رو کند؛ یعنی جریان ترافیک ایجاد شده می‌تواند حمل و نقل عمومی را با چالش مواجه کند بنابراین تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به‌گونه‌ای در حوزه شورای عالی ترافیک طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب‌سازی صورت بگیرد؛ یعنی کارمندان قبل از شروع طرح ترافیک بتوانند در محل کار حضور یابند و ساعات حضورشان تغییر یابد و خروج از طرح نیز مجاز شود و همچنین برای کادر درمانی این طرح آزاد باشد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه بخشی از این طرح به مصوبات شورای شهر تهران نیاز دارد قرار شد که بخش‌های هزینه‌ای و تخفیف‌های آن برآورد شود و پس از تصویب شورای شهر احتمالاً پس از لیالی قدر این طرح اجرا شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس سلامت ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا علیرضا زالی تهران شورای شهر شورای شهرتهران ترافیک تهران حمل و نقل عمومی طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس راهور پایتخت از وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899480

دیگر خبرها

  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»