Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور در خصوص آمادگی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر بیانیه مشترک صادر کردند.‌

به گزارش آستان‌نیوز متن این بیانیه به شرح زیر است: ‌با عنایت به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر اینکه «مسئله‌ی دعا و عبادت به ویژه ‌در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است» و تأکید معظم له بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت بهره‌مندی هموطنان عزیز از فرصت معنوی شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر خود لازم می‌دانیم به استحضار هموطنان شریف و متدیّن برسانیم:

اعتاب مقدسه سراسر کشور در لبیک به فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آمادگی کامل دارند طبق دستورالعمل‌های بهداشتی لازم، شرایط بهره مندی مردم عزیز از فضائل معنوی شب های قدر را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که مردم عزیز و متدیّن مستحضرند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا و بروز شرایط خاص در کشور، اعتاب مقدسه مطابق تکلیف شرعی و قانونی، خود را موظف و مکلف به همکاری و تبعیت کامل از تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا دانستند و در این راستا مصوبه این ستاد مبنی بر بسته شدن درهای حرم های مطهر را نیز پذیرفتند. علاوه بر این به منظور همکاری با مجموعه ستاد از چند هفته قبل، متولیان حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه سراسر کشور با بهره‌گیری از تجارب و تخصص‌های موجود در مدیریت‌های حرم‌های مطهر و کلیه مسائل و جوانب مربوط به امر زیارت و در تعامل با نهادهای متولی در دولت محترم، نسبت به تدوین شیوه نامه لازم جهت بازگشایی تدریجی اماکن متبرکه در عین رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامتی زائران اقدام و شیوه نامه پیشنهادی را نیز به ستاد ملی ارائه کردند.

اکنون با تأکید مجدد بر ادامه تعامل و همکاری‌های کامل، انتظار داریم مسئولان محترم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از نظرات کارشناسی و تجارب اعتاب مقدسه استفاده و ضمن آگاهی از دغدغه‌های جامعه متدین و ارادتمند به ساحت قدسی خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام)، نسبت به بررسی جمیع جوانب و تدوین ضوابط مورد نیاز احتمالی اقدام نمایند.

بدیهی است هرگونه اقدام در خصوص بازگشایی اماکن متبرکه در نهایت امر، منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود و هم چون گذشته خود را موظف به اجرا و رعایت کامل مصوبات این ستاد می‌دانیم.

و من الله التوفیق

تولیت آستان قدس رضوی
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)
تولیت آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم (ع)
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: برگزاری مراسم شب های قدر ویروس کرونا اعتاب مقدسه صراط تولیت آستان شب های قدر ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت

جام جم آنلاین - خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز(چهارشنبه 29 فروردین) در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که با حضور کارکنان ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته مدیر ستاد کانون‌های مساجد در استان‌ها، به عنوان دبیر اجرایی دهه کرامت منصوب شده از این رو باید برای این ایام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه باید برای هر شهرستان یک برنامه شاخص در نظر گرفته شود، افزود: طی مذاکراتی که با دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان صورت گرفته، برنامه‌ریزی شده در هر برنامه شاخص خدام حرم رضوی حضور پیدا کنند.

 

وی بر لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت تاکید کرد و خطاب به کارکنان ستاد استان ادامه داد: لازم است برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت ارائه دهید.

 

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین به برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال دنبال می‌کنیم، برگزاری جشنواره استانی ورزشی در قالب طرح اوقات فراغت است که در پنج رشته ورزشی در اهواز برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین یکی از اولویت‌های ما پرداختن به برنامه‌های قرآنی و به ویژه برگزاری کرسی‌های تلاوت و تربیت و پرورش قاریان و حافظان قرآن در کانون‌های مساجد است.

 

توجه به برگزاری با شکوه جشنواره قرآنی مدهامتان، طرح پالایش کتاب، جلسه با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مساجد شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه کارآفرینی، پیگیری دوره‌های آموزشی و اشتغالزایی فنی و حرفه‌ای در کانون‌های مساجد، هنر کارت و کانون‌های مساجد و ... از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • آماده باش ۴۸ تیم راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان
  • ارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم