Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: حدود ۸۰هزار هکتار از تالاب بندعلی خان امسال نسبت به سال گذشته با توجه به بارندگی‌های خوب آبگیری شده است.

علی اصغر سپهوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تالاب بندعلی‌خان امسال نسبت به سال گذشته با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشت حدود ۸۰هزار هکتار این تالاب آبگیری شده است و پرندگان مهاجر مثل درنا، هوازی، خودتگاه، لک لک و اردک در این تالاب حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت پوشش گیاهی اطراف تالاب بندعلی‌خان بسیار مناسب است و گل‌دهی درختان مخصوصاً درختان گز در سطح تالاب رشد خوبی داشته و منظره و جلوه بسیار زیبایی به این مکان داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک اضافه کرد: اگر در این فصل شرایطی باشد که توریست‌ها بیایند و از تالاب بازدید کنند و این مناظر زیبا و چشم‌انداز را ببینند بسیار لذت خواهند برد.

سپهوند به توسعه و احیاء پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه و احیاء پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه در وسعت هزار هکتار از این مراتع پروژه ذخیره نزولات جوی با احداث سامانه‌های هلالی آبگیر همراه با کاشت بذر گیاهان بومی منطقه شامل درمنه دشتی اجرا شده است که به مدت دو سال تحت قرق قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه توسعه و احیاء پوشش گیاهی مراتع سیاه کوه نقش ارزنده‌ای در ازدیاد پوشش علوفه‌ای مراتع و جذب نزولات آسمانی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک با بیان اینکه احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد ریال از محل صندوق توسعه محلی به اجرا رسیده است، تصریح کرد: به منظور احیاء جنگل‌های دست کاشت تاغ ورامین پروژه احداث سامانه‌های هلالی آبگیر و هرس و حذف شاخه‌های خشک و عملیات بهداشتی به مساحت ۵۰۰هکتار با اعتباری حدود ۵میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

سپهوند در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه دوست‌داران و همراهان طبیعت می‌خواهیم از طبیعت مراقبت و محافظت کنند و چنانچه هرگونه تخلف و دست‌درازی به بخش‌های منابع طبیعی مشاهده کردند با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس گیرند که بلافاصله مأموران منابع طبیعی به منطقه اعزام و از هرگونه تصرف و تجاوز جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: پوشش گیاهی توسعه منابع طبیعی تالاب رئیس اداره منابع طبیعی تالاب بندعلی خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ساوه گفت: ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال گذشته رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کامیار گراوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان در سال گذشته در قالب ۸۰ فقره پرونده، رفع تصرف ۸۸۱ هزار هکتار از اراضی ملی و چرای بی رویه چهار هزار و ۸۰۰ راس دام را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ فقره پرونده مربوط به تصرف اراضی و ۱۴ فقره نیز مربوط به چرای بی رویه در مراتع است اضافه کرد: با همکاری مراجع قضایی تا کنون ۱۹۰ هکتار از این اراضی پس از صدور حکم در قالب ۲۴ فقره پرونده از دست متصرفان در مناطق مختلف شهرستان خارج شده است.

گراوند یادآور شد: عمده این اراضی که از سوی متصرفان برای فعالیت‌های کشاورزی و یا ساخت ساز تصرف شده بود که پس از رفع تصرف اخذ جرایم و بازگشت به حالت اولیه این اراضی نیز پیگیری شده است.

وی افزود: پیگیری برای رفع تصرف بقیه اراضی نیز با همکاری دستگاه‌های قضایی تا صدور اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ادامه دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: تمام پرونده‌های مربوط به چرای بی رویه نیز به سر انجام رسیده که جریمه متخلفان و اخذ تعهد قضایی از آنان از جمله نتیجه این پرونده‌ها است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • احیای تالاب های گلستان باعث فرونشاندن ریزگردهای منطقه شد
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه
  • ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی