Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا زالی در یک گفت و گوی تلویزیونی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته بالغ بر ۱۹۱بیمار در بخش‌های عادی و ۶۲ نفر در بخش‌های ویژه به عنوان بیماران جدید با تشخیص سندروم کووید ۱۹بستری شدند.

وی افزود: این آمار نسبت به روزهای قبل در زمینه بیماران جدید با شیب ملایمی در حال کاهش است و مجموع بستری‌های جدید ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دکتر زالی ادامه داد: در زمینه مراجعان بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشتیم، در زمینه ترخیص بیماران کرونایی نیز ۳۲۵ بیمار از مجموعه بیمارستان‌های تهران مرخص شده‌اند که نسبت به روزهای اخیر تعادل نسبی را در این زمینه نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، حجم بالای ترددهای درون شهر، افزایش تراکم در روزهای اخیر و بالارفتن تراکم در بخش‌های مرکزی شهر بیش از گذشته رعایت ملاحظات بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.

زالی با تاکید بر ضرورت عدم تلقی عادی شدن شرایط توصیه کرد: شهروندان باید طوری رفتار کنند که دچار بحران‌های جدید نباشیم.

وی یادآور شد: رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد به ویژه در زمان‌های پیک ترددهای درون شهری در بخش‌های مرکزی شهر که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی با چالش‌هایی روبه‌رو است، برای حفظ و جلوگیری از آسیب به تعادل نسبی در بخش‌های درمانی ضروری است تا در روزهای آینده به سمت تقلیل موارد ابتلای جدید حرکت کنیم.

پروتکل‌های بهداشتی مراسم شب‌های قدر توسط وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود

زالی درباره پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم شب‌های قدر اظهار کرد: این پروتکل‌ها توسط وزیر بهداشت در حال تهیه است و پس از تدوین توسط وزیر ابلاغ می‌شود.

وی درباره تصمیم‌گیری در مورد طرح ترافیک تهران توضیح داد: بعد از بازگشایی که در کلان شهر تهران اتفاق افتاد برای اینکه بار کمتری به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شود طرح ترافیک برداشته شد تا حمل و نقل عمومی شهر فرصتی برای تهیه وسایل حفاظتی از جمله ماسک داشته باشد.

افزایش ۱۶۷درصدی ترددها در سطح شهر

زالی ادامه داد: با توجه افزایش ۱۶۷درصدی ترددها در سطح شهر به ویژه در محدوده آلودگی هوا و مرکز شهر در روزهای اخیر برخی از ترددها ضروری تلقی نمی‌شود و به همین خاطر برای کاستن تجمعات تصمیم گرفته شد با شناورسازی و تغییراتی در طرح ترافیک این طرح اجرا شود.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکند و با تغییر زمان حضور کارمندان قبل از شروع طرح ترافیک و مجاز شدن خروج کارمندان و عموم کادر درمانی از طرح به کارهای ضروری اداری و درمانی رسیدگی شود.

زالی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه بخشی از اجرای این طرح به مصوبات شورای شهر تهران نیاز دارد، احتمالا بعد از شب های قدر یعنی ۲۹اردیبهشت طرح ترافیک اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا استان تهران طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم