Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از سال ۹۷ تا کنون درحالی پیشرفت‌های زیادی داشته است که در این مدت کشور دچار مشکلات اقتصادی بود، اما تلاش و پشتکار در منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا کنون در این منطقه سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است افزود:منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی منطقه ویژه‌ای موفق در کشور است و ویژگی‌های زیادی دارد چرا که متکی به منابع دولتی نیست سرمایه گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام و برخلاف برخی مناطق ویژه اقتصادی مختلف در سطح کشور که تنها روی کاغذ مانده اند، اما در بیرجند این منطقه با تلاش‌های مدیر عامل متفاوت است و در این موقع زمانی کار‌های بزرگی انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روحیه جهادی در این مجموعه سبب شده اقدامات موثر و کار‌های شایسته و براساس مزیت نسبی در استان باشد گفت: قطعه منفصله در مرز ماهیرود جزو ویژگی‌های این منطقه است که در ماهیرود ویژگی خاصی ایجاد کرده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه ۴۹ واحد در این مجموعه مستقر بوده و تا دهه فجر ۳۴ واحد دیگر با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد افزود:واحد‌های تولیدی که قرار است تا دهه فجر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد و از اهمیت زیادی برخوردار است با بهره برداری از این تعداد واحد هزارو ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از وظایف حاکمیت کمک به زیر ساخت‌ها است در جلسات که در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی استان داشتیم مشکلاتی از قبیل گاز وجود داشت، اما امروز خوشبختانه در جریان این بازدید خبر‌ها از رفع مشکلات در حوزه زیر ساخت گاز است.

معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی موفق در گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی است افزود: ۴۰۰ روستای باقی مانده تا پایان امسال گازدار و به بهره برداری می‌رسد و تلاش می‌شود تا پایان دولت همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از گاز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در بازده زمانی سه ماهه، آب برق به منطقه ویژه برسد بیان داشت: این منطقه در توسعه استان درخشان است و به تعبیری دیگر نگینی در شرق کشور می‌درخشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ماهیرود یکی از راه‌های کلیدی مهم در بحث ترانزیتی برای کشور و استان است و محور سربیشه -درح -ماهیرود امید است این محور تا پایان دولت به بهره برداری برسد و ایمن سازی استاندارد سازی محور را دنبال می‌کنیم.

معتمدیان افزود:نگاه کشور به ماهیرود مثبت است و تنها مرزی است که در ایام کرونا هم حتی یک روز بسته نشد و طرف افغان درخواستی مبنی بر ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود داشت که در تلاش هستیم با موافقت دولت واخذ مجوز‌ها مرز ماهیرود ۲۴ ساعته شود.

وی بیان داشت:تلاش داریم در بخش سرمایه افرادی که سرمایه می‌آوردند را حمایت کنیم چرا که در شرایط اقتصادی مهم‌ترین اولویت کشور اقتصاد است هرچه وابستگی به نفت کمتر تولید افزایش دهیم مشکلات کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر منطقه ویژه اقتصادی استاندار خراسان جنوبی منطقه ویژه اقتصادی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک

 آئین اهدای سند مالکیت به روستاهای بنوار ناظر اندیمشک و دونه امیدیه به نمایندگی از ۷۵۶۰ سند مالکیت روستای استان خوزستان با حضور  حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس دادگستری کل خوزستان ، اصل فرماندار شهرستان اندیمشک ، امام جمعه شهرستان و تعدادی از مدیران محلی و استانی در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

بابایی رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۳۶۰ جلد سند مربوط به شهرک بنوار ناظر از توابع شهرستان اندیمشک صادر شده است، گفت: در این شهرک، اختلاف بین دستگاه‌های منابع طبیعی، اوقاف، آبخیزداری و بنیاد مسکن مانع صدور سند بود که پس از حدود نیم قرن  حل شد.

زمانی اصل فرماندار شهرستان اندیمشک نیز گفت: اسناد مالکیت در سال ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی داشته است و روند صدور اسناد مالکیت طی چند سال اخیر با رشد بیش ۵۰ درصدی به همت همه مسؤلین و مردم صورت گرفته است.

در این آئین به طور نمادین سند مالکیت به تعدادی از اهالی محترم شهرک بنوار ناظر اندیمشک و روستای دونه امیدیه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین