Web Analytics Made Easy - Statcounter

فائزه ملک لو، عضو کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی و پزشک تیم‌های ملی فوتبال و والیبال بانوان کشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه پزشکی ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ی میزان احتمال ابتلا به کرونا با انجام فعالیت فیزیکی و ورزش گفت: بسیاری از افراد، بر این باور هستند که ورزش کردن، به ویژه ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی و دویدن باعث افزایش شانس ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه کرونا ویروس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مطالعات نشان داده است که ورزش کردن با شدت‌های مختلف، تاثیرات متفاوتی روی سیستم ایمنی و تولید آنتی بادی‌ها و گلبول‌های سفید در بدن دارد؛ به نحوی که در افراد بی تحرک، این ریسک نسبتا زیاد است.

پزشک تیم‌های ملی بانوان افزود: با ورزش کردن با شدت متوسط این ریسک به کمترین حد خود می‌رسد و در ورزش‌های با شدت خیلی زیاد، ریسک ابتلا به عفونت‌های تنفسی افزایش بیشتری دارد.

ملک لو تصریح کرد: دلیل این اتفاق، آن است که در ورزش‌های با شدت متوسط، تولید گلبول‌های سفید، سلول‌های کشنده‌ی طبیعی و آنتی بادی‌های تقویت کننده‌ی ایمنی، افزایش پیدا می‌کند، این موضوع در ورزش‌های خیلی شدید به شکل عکس می‌شود.

او اضافه کرد: به همین جهت، توصیه می‌کنیم افراد، به طور روزانه، حدودا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، ورزش هوازی با شدت متوسط انجام دهند، تا ریسک عفونت‌های تنفسی فوقانی را حدودا ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

ملک لو در پایان تاکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، با توجه به شرایط روزه داری و خطرات موجود به لحاظ شیوع ویروس کرونا، توصیه می‌کنیم ورزش کردن و فعالیت فیزیکی را به به ساعات قبل از افطار و یا بین وعده افطار و شام، موکول نمایند. به این شکل، علاوه بر انجام فریضه الهی، از مزایای ورزش در این ایام، بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید :قربانی: ممنوعیت قرارداد با بازیکنان خارجی، اذعان به سوءمدیریت است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی کرونا ویروس ورزش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بودجه المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی فرانسه می‌تواند چند میلیارد یورو افزایش یابد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیر موسکوویسی رئیس دیوان محاسبات فرانسه گفت که هزینه‌های بودجه‌ای برای برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس می‌تواند بین 3 تا 5 میلیارد یورو باشد.

این مقام ارشد مالی فرانسه گفت: هنوز نمی‌دانیم هزینه میزبانی بازی‌های المپیک چقدر است. اعضای اتاق حسابداری پس از پایان مسابقات حسابرسی را انجام خواهد داد. بازی‌ها ممکن است 3 تا 5 میلیارد یورو هزینه داشته باشد. این هزینه‌ها تأثیر بزرگی بر بدهی عمومی نخواهد داشت.

بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه‌ المپیک 9 میلیارد یورو برآورد شده که هزینه‌های کمیته برگزاری بیش از 4 میلیارد یورو است. بازی‌های المپیک پاریس از 5 مرداد در پاریس آغاز می‌شود.

اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک 2024 پاریس

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • احتمال افزایش خروجی سد دز