Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:13:47 GMT

صادرات بیش از 238 میلیارد ریال محصولات چاپی از ابتدای سال 99

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۹۸۱۴

صادرات بیش از 238 میلیارد ریال محصولات چاپی از ابتدای سال 99

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا 15 اردیبهشت ماه محصولات چاپی به ارزش ریالی ۲۳۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال صادر شده است.

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا 15 اردیبهشت ماه از این استان محصولات چاپی شامل انواع سلفون، لفاف پاکت، لیبل، برچسب، پاکت آبمیوه و غیره به ارزش حجمی ۸۷۰ هزار کیلوگرم و ارزش ریالی ۲۳۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال صادرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انواع جعبه مقوایی به ارزش حجمی ۵۰ هزار کیلوگرم و ارزش ریالی 40 میلیون ریال بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: جمع کل ارزش حجمی تولیدات چاپی صادراتی یاد شده در ابتدای سال جاری  920 میلیون کیلوگرم و به ارزش ریالی ۲۳۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده است.

تحفه‌گر بیان کرد: در راستای اجرایی شدن شعار سال مبنی بر "رونق تولید" در سال گذشته مجموعا از نظر ریالی مجوز چاپ و صادرات 9 هزار و یک صد و شصت میلیارد ریال محصولات و فرآورده‌های چاپی و بسته‌بندی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن بیش از 400 واحد چاپی فعال در نوع چاپ‌های تخصصی و با وجود کارشناسان متخصص و با تجربه و جدیدترین دستگاه‌های صنعت چاپ و مدیران فعال در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری و رونق تولیدات کشور تلاش خود را برای ابجاد بازارهای جدید در کشورهای همسایه افزون نموده و تهدید بحران تحریم‌های ظالمانه را به فرصت بدل نموده و با ارائه بهترین خدمات چاپی توانسته است تا سهم عمده‌ای در ارز آوری برای کشور داشته باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد خراسان رضوی گفت: بر همین اساس محصولات چاپی صادر شده شامل انواع کارتن خالی چاپ (کیک، آبمیوه، تخم مرغ، صابون، شکلات، آدامس، پفک، ویفر، بیسکوئیت و...)، جعبه مقوایی چاپی (جعبه شیرینی)، سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب، پاکت آبمیوه و...پاکت مقوایی، انواع کفی کارتن، کیسه خالی سیمان و نیز درب بطری آب و نوشابه بوده است.

وی ادامه داد: محصولات چاپی یاد شده به کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نیز عراق و برخی از کشورهای اروپایی صادر شده است.

تحفه‌گر ادامه داد: فرآورده‌های چاپی صادر شده در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ از نظرحجمی و ریالی بیش از ۹۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ وی گفت: امیدواریم با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان ''جهش تولید'' و استقبال طرف‌های تجاری در کشورهای همسایه بتوانیم در سال 99 به بازارهای جدید دست یافته و ضمن افزایش صادرات ظرفیت واحدهای غیر فعال چاپی را فعال‌تر از گذشته کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محصولات چاپی میلیون ریال خراسان رضوی ارزش ریالی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

کهربایی  با اشاره به برگزاری جشن گلریزان گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از خیران و نیکوکاران در این آیین حضور داشتند.

وی با اشاره به وجود ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان گرمسار ادامه داد: ۳۷۰ میلیارد ریال برای آزادی این زندانیان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های سمنان بیان کرد: کمک خیران، تامین ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و بخشش طرفین در ۱۴۰۲ به آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد گرمسار با مجموع بدهی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است