Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که بیانیه مشترک وزرای خارجه مصر، یونان، امارات، فرانسه و قبرس درباره دریای مدیترانه نشان دهنده معیار‌های دوگانه‌ای است که این کشور‌ها دنبال می‌کنند و از کشور‌های امضا کننده این بیانیه خواست تا عاقلانه و بر اساس قوانین بین‌المللی اقدام کنند و ثبات در منطقه جز از طریق گفت‌وگو و همکاری شفاف و حقیقی حاصل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد این بیانیه پس از آن صادر شده است که آنکارا سیاست‌های تخریبی این کشور‌ها علیه ثبات در منطقه و حمایت از کودتاگران را ناکام گذاشت.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «دشمنی با ترکیه دلیل شرکت کردن امارات در این بیانیه بوده در حالی که این کشور هیچ ارتباطی به دریای مدیترانه ندارد و پرونده مجرمانه این کشور در قبال ما و لیبی کاملا شناخته شده است.»

پیش از این نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را نیروی شر توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات ترکیه رجب طیب اردوغان دریای مدیترانه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان اعلام کرد سومین نشست سازوکار تعامل با چین با تاکید بر کمک‌های بشردوستانه و بازسازی افغانستان در پکن برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان اظهار داشت در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه طالبان که در شبکه ایکس منتشر شده است، سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین برای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی تاکید دارد.

در این نشست همچنین درباره افزایش تجارت، استخراج معادن از جمله معدن مس عینک، ارتقای ظرفیت کارمندان ادارات حکومت طالبان گفتگو شده است.

نگرانی آمریکا از گسترش نفوذ چین در افغانستانچین در افغانستان شهرک‌های صنعتی می‌سازدنخستین دیدار رسمی طالبان و نمایندگان چین در افغانستان

«یوشیائو یونگ» نماینده ویژه چین برای افغانستان نیز در بیانیه‌ای به نقل از مقامات کشورش آورده است «چین از سال 2021 مفهوم دیپلماتیک دوستی، صمیمیت، منفعت متقابل  و فراگیری را اجرا کرده است».

در بخشی  از این بیانیه تاکید شده است تحریم‌های یکجانبه و مسدود کردن دارایی‌های افغانستان رنج مردم این کشور‌ را تشدید کرده است بنابراین کشورهایی که مسئول وضعیت کنونی افغانستان هستند باید با جدیت کار خود را انجام دهند.

بر اساس این بیانیه، در این نشست طرفین بر ساخت طرح کمربند و جاده نیز تاکید کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه